سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال بیش از ۶ هزار واحد خون از همدان به سایر استان‌ها

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون استان همدان گفت: ۶ هزار و ۴۹۱ واحد خون از همدان، به استان‌های بندرعباس، تهران، زاهدان و سنندج ارسال شده است.

 فاطمه یادگاری گفت: ۲۶ هزار و ۳۰۵ واحد خون از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه سال ۱۴۰۲ در این استان اهدا شده است.

او تأکید کرد: ۸۷۸ نفر از اهدا کنندگان خون در هفت ماهه امسال خانم و بقیه آقا هستند همچنین ۱۳ هزار و ۴۷۹ نفر از مراجعان از اهدا کنندگان مستقر، چهارهزار و ۶۲۳ نفر بار اولی و بقیه با سابقه هستند.

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون استان همدان با بیان اینکه مراجعان ۵۳۸ واحد پلاکت آفرزیس اهدا کردند، تصریح کرد: پلاکت آفرزیس مورد نیاز بیماران خاص نیز تهیه و تا مدت سه روز امکان ذخیره پلاکت آفرزیس مورد نیاز این طیف از بیماران شامل بیماران سرطانی، پیوند مغز استخوان، زنان پس از زایمان و بیماران با مشکلات انعقادی وجود دارد.

یادگاری افزود: ۲ مرکز انتقال خون در شهرستان همدان و ملایر دایر بود که به تازگی مرکز انتقال خون نهاوند در محوطه بیمارستان علیمرادیان دایر شد و کارشناسان این مجموعه سه روز در ماه یعنی دهم، پانزدهم و سی ام در این مرکز برای خونگیری مستقر می‌شوند.

او گفت: تیم‌های سیار همچنین ۲۵ هر ماه به شهر اسدآباد و پنجم و ۲۰ هر ماه به تویسرکان برای خونگیری اعزام می‌شود که نیازی به حضور مردم این شهرستان در مرکز استان برای اهدای خون نباشد.

یادگاری تأکید کرد: با توجه به آغاز مهرماه و مشغول شدن خانواده به مسایل مربوط به مدارس فرزندان، برای جلوگیری از کاهش مراجعات و تامین نیاز خونی بیماران، فراخوان تلفنی و پیامکی انجام شد.

برچسب ها: انتقال خون ، خونگیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.