سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود سراسری شیر خشک در کشور

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به کمبود سراسری شیر خشک، گفت : بازرسی مستمر از شرکت‌های پخش شیر خشک در کرمانشاه به صورت سامانه‌ای و میدانی انجام می‌شود.

مهدی مجرب معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به مشکل سراسری کمبود شیر خشک در کشور، گفت : فرایند تأمین شیر خشک به صورت متمرکز در کشور در یک اداره کل سازمان غذا و دارو سیاست‌گذاری و پیگیری می‌شود و به شدت پیگیر رفع مشکل کمبود شیر خشک هستند.

وی با بیان اینکه دو سطح توزیع و عرضه در استان‌ها توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی قابل پیگیری است عنوان کرد: در سطح توزیع سهمیه شرکت‌های پخش بعد از کمبود‌های ایجاد شده به صورت مستمر و روزانه توسط همکاران به صورت سامانه‌ای و میدانی کنترل می‌شود و اطمینان یافته می‌شود که تمام سهمیه‌های تخصیص یافته برای استان کرمانشاه دریافت شود.

مجرب گفت: در سطح عرضه نیز از ۲۰ مهر ماه برای دریافت شیر خشک ثبت کد ملی و تاریخ تولد نوزاد الزامی شده و امید داریم با این اقدام در روز‌ها و هفته‌های آینده شاهد آرامش و ثبات بیشتری در تعادل بین عرضه و تقاضا باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه این کالا مشمول دریافت یارانه بود احتمال داده می‌شد که مقداری از نیاز موجود در بازار به دست مصرف کننده واقعی و خانواده‌ها نمی‌رسد و امید داریم با روش ثبت مشخصات این نقیصه رفع شود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.