سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح شد؛

عدالت فرهنگی، شعار دولت سیزدهم/ مطالبات فرهنگی خراسان جنوبی پیگیری می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دولت سیزدهم به دنبال عدالت فرهنگی هستیم.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز با آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیدار کرد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی، فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولین استانی نیز در این جلسه حضور داشتند.

اسماعیلی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور، گفت: در خراسان جنوبی با حمایت و ارشاد‌های نماینده ولی فقیه و پشتیبانی استاندار، گام‌های خوبی طی دو سال اخیر در حوزه فرهنگ برداشته شده است.

او افزود: شعار اصلی دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ کشور، عدالت فرهنگی بوده و کار‌های گوناگونی در این زمینه نیز انجام شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه تلاش کردیم فضایی برای شکوفایی استعداد‌های هنرمندان در بخش‌های مختلف فراهم کنیم تا همه فرصت کنشگری مثبت در حوزه فرهنگ را داشته باشند، عنوان کرد: نگاه دولت در حوزه فرهنگ، نگاهی در عرض سایر فعالیت‌ها نیست، بلکه فرهنگ زیربنای کار ماست و توقع هم از رئیس جمهور همین است.

وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه در دولت فعالیت‌های هنری از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود، اما همه دستگاه‌ها همکار ما در توسعه و گسترش فرهنگ هستند، بیان کرد: امروز نظام اسلامی به صورت عریان و دقیق با دشمنان خارجی در حوزه فرهنگ است و اگر فتنه پارسال را مرور کنید این اتفاق را به راحتی می‌توانید مشاهده کرد؛ دشمن دقیقا در حوزه فرهنگ ایستاد و چهره‌هایی هم که به عنوان سرآمدان جریان رقیب ظهور و بروز پیدا کردند و در مقابل انقلاب و مردم ایستادند که سابقه فعالیت‌های هنری داشتند.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: ما بدون اینکه از این مسئله گزندی به حوزه فرهنگ و هنر کشور وارد شود، این تهدید را به فرصت حضور چهره‌های انقلابی و بیان و نمایش فعالیت‌های انقلابی تبدیل کردیم و با لطف خدا مسیر حوزه فرهنگ و هنر با یک نگاه متعالی در حال حرکت است.

اسماعیلی ادامه داد: نگاه وزارت ارشاد حل مسائل صنفی و معیشتی، تأمین زیرساخت‌ها و مهمتر از همه جهت‌گیری‌های فرهنگ و هنر است که بایستی متناسب با جهت‌گیری‌های کلان انقلاب اسلامی باشد و این محور فعالیت ماست که دنبال می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در خراسان جنوبی با مردمی انقلابی و جامعه شاخص اهل علم و ایمان رو به رو هستیم، تصریح کرد: طی جلساتی با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان، دغدغه‌ها و مطالبات خود در حوزه فرهنگ و هنر مطرح کردند و ما هم قول دادیم بخش مهمی از این توقعات را برآورده کنیم.

او با اشاره به اینکه اختصاص بودجه خاص به شورای فرهنگ عمومی استان‌ها به زودی محقق می‌شود، بیان کرد: مطالبات مردم خراسان جنوبی در حوزه فرهنگ فردا ۱۴ آبان در مجمع عمومی شورای فرهنگ عمومی به رئیس جمهور ارائه خواهد شد.

اسماعیلی اظهار کرد: برای اجرای سند مهندسی فرهنگی تصمیم گرفتیم و برخی استان‌های برش استانی این سند رونمایی شده است.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز طی سفری ۲ روزه به خراسان جنوبی سفر کرد و دیشب در اختتامیه برنامه‌های هفته فرهنگی استان حضور یافت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در جمع راهپیمایان در شهر بیرجند سخنرانی می‌کند و پس از آن خانه فرهنگ بیرجند را افتتاح خواهد کرد.

همه برنامه‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیروزی‌هایی که خداوند به جامعه ما داده به واسطه فرهنگ ناب اسلامی بوده که امروزه این فرهنگ در دنیا گسترده شده است.

او با بیان اینکه پیوست فرهنگی باید در تمامی کار‌ها و برنامه‌ها گنجانده شود افزود: در تمام موضوعات اگر به درستی نگریسته شود بدون شک پیوست فرهنگی وجود دارد و انتظار ما هم از دولت مردمی سیزدهم این است که برمبنای فرهنگ نظام، کار مؤثر انجام شود.

آیت الله عبادی اظهار کرد: هر کجا هم آسیبی دیده ایم، یک آسیب فرهنگی پیوست آن بوده که این تحلیل، اهمیت موضوع فرهنگ و هنر را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به جنایات صهیونیست غاصب در غزه بیان کرد: آن‌هایی که در غزه جنایت مرتکب می‌شوند پارسال برای جامعه ما خواب‌هایی دیده بودند که در پی این جنایات بسیاری از بهترین افراد کشور را از دست دادیم و به همین علت باید در زمینه آگاهی بخشی به جامعه بیش از پیش برنامه ریزی کنیم تا جوانان و برخی افراد جامعه با بی آگاهی، ابزار دشمن برای رسیدن به اهداف شومش نشوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.