سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷ پرونده اثر معنوی برای ثبت در فهرست آثار معنوی ارسال شد

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از ارسال ۷ پرونده اثر معنوی برای ثبت در فهرست آثار معنوی (ناملموس) کشور خبر داد.

 

شاهوردی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: ۷ پرونده اثر معنوی برای ثبت در فهرست آثار معنوی ارسال شد که این پرونده‌ها مربوط به مهارت‌های صنایع‌دستی، آیین‌ها، نان‌های محلی و همچنین یک پرونده اقدامات پاسدارانه است که به وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال شد.

او افزود: میراث‌ فرهنگی ناملموس یا همان فرهنگ، آداب و رسوم، ارزش معنوی و فرهنگی بالایی دارند و از دستاورد‌های معنوی هر قوم و تمدن محسوب می‌شود که به نوعی ریشه در هویت و دیدگاه آن‌ها دارد، از این رو ثبت ملی، ماندگاری و حفظ آن‌ها در ارتباطی مستقیم با روح و هویت مردم هر منطقه و کشور است.

شاهوردی بیان کرد: ثبت ملی آثار ناملموس می‌تواند موجب آشنایی بیشتر، ماندگاری و معرفی هرچه بیشتر و بهتر فرهنگ هر منطقه شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه حفظ میراث معنوی بسیار دشوارتر از حفظ میراث‌ فرهنگی مادی است، تأکید کرد: هر اقدام پاسدارانه که در حفظ و معرفی میراث معنوی کمک کننده باشد، باید انجام شود و پاسداری از میرا‌ث‌فرهنگی ناملموس باید در اولویت قرار گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.