سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابلاغ بودجه مستقل برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی خراسان جنوبی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی خراسان جنوبی بودجه مستقلی در ماه آینده ابلاغ می‌کنیم.

 

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هم افزایی دستگاه های فرهنگی خراسان جنوبی با بیان این که  برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی بودجه مستقلی برای استان در ماه آینده ابلاغ می‌کنیم، گفت: همچنین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان مخصوص حمایت از برنامه‌های فرهنگی خواهد بود که حوزه فرهنگی استان را از این وضعیت خارج خواهد کرد.

او افزود: در طول هفته آینده موضوع تالار شهر بیرجند را در مرکز و از طریق رئیس جمهور پیگیری و گزارش مربوطه توسط استاندار به مردم ارائه خواهد شد.

اسماعیلی تأکید کرد: تا دو هفته آینده مجموعه طرح های عمرانی خراسان جنوبی که تا پایان دولت سیزدهم تکمیل خواهد شد را اعلام خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این سفر مقدمه تصمیمات نهایی طرح های عمرانی استان را تعیین و اعلام می‌کنیم و در پایان ۴ سال مردم، جوانان و بخش‌های فرهنگی این جهش را در الگوی فرهنگی مشاهده خواهند کرد.

او تأکید کرد: با قول مساعد رئیس صندوق اعتباری هنر، دی ما امسال جشنواره ویژه تجلیل از مفاخر خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

اسماعیلی عنوان کرد: در جنگ حق و باطل و نور و ظلمت قرار داریم؛ لذا دولت انقلابی و مردمی بنا را بر ارتقای حوزه فرهنگ قرار داده است.


بیشتر بخوانید


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در آغاز کار دولت سیزدهم وضعیت خوبی در حوزه فرهنگ نداشتیم؛ همانطور که در حوزه اقتصاد اعداد روشن است و رهبری بار‌ها در زمینه رشد اقتصاد در دهه ۹۰ گلایه کردند.

او با بیان اینکه دشمن در حال تلاش برای ایجاد ناامیدی، یأس و ایجاد دوقطبی در بین مردم است، اظهار کرد: استقبال باشکوه مردم از رئیس جمهور در استان‌های مختلف از جمله کردستان نشان می‌دهد دشمن دچار یک ضربه مهلک فکری شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه حوزه فرهنگ را منوط به بودجه نمی‌کنیم، افزود: امروز حوزه تولیدات نمایشی برای انتقال مفاهیم بسیار مهم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز ۳۴ میلیون نفر در کشور بازی‌های یارانه‌ای انجام می‌دهند، گفت: مردم با فناوری‌های نوین پیش می‌روند؛ اگر حوزه فرهنگ و هنر ارتقا پیدا نکند نمی‌توان با جنگ ترکیبی و فتنه مقابله کرد.

او تأکید کرد: حوزه غرب می‌خواهد تمدن اسلامی را از بین ببرد و به دنبال یکسان‌سازی فرهنگی در دنیا است؛ مشکل ما با غرب مشکلات هسته‌ای نیست و بیگانگان در مقابل شخصیت با عظمتی مانند رهبر معظم انقلاب اسلامی به زانو افتاده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.