وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم با تخصیص اعتبار، جان دوباره‌ای به طرح ملی تالار بزرگ بیرجند بدهیم.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از تالار بزرگ شهر بیرجند گفت: تالار بزرگ شهر بیرجند تنها طرح ملی حوزه فرهنگ و هنر خراسان جنوبی است که از سال ۱۳۹۰ تاکنون تنها ۷ درصد پیشرفت داشته و به دلیل زیر ۵۰ درصد پیشرفت داشتن، تحت حمایت های دولت قرار نگرفته است.

او افزود: راه اندازی این مرکز نیاز مردم فرهنگ دوست خراسان جنوبی است که تلاش می‌کنیم با تخصیص اعتبار، جان دوباره‌ای به این طرح ملی بدهیم.

اسماعیلی بیان کرد: هر چند اولویت دولت تکمیل طرح‌های نیمه تمام بالای ۵۰ درصد است، اما به لحاظ اینکه تالار شهر بیرجند سرمایه‌ای ملی است تمام تلاش مان را برای پیشرفت و تجهیز دوباره کارگاه‌های ساخت به کار می‌گیریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه طی هفته آینده مصوبه‌ای برای کمک به طرح تالار بزرگ شهر بیرجند دریافت خواهیم کرد، ادامه داد: این طرح را به صورت ویژه پیگیری می‌کنیم و با رئیس جمهور مطرح خواهیم کرد تا بتوانیم هر چه سریع‌تر به آن بودجه‌ای اختصاص دهیم.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: یکشنبه ۱۴ آبان درخصوص این طرح با رئیس جمهور صحبت خواهیم کرد تا با توجه به اینکه جزو نیاز‌های استان است به عنوان یک طرح در دست اقدام لحاظ شده و بودجه خوبی را به آن اختصاص دهیم و کار آن شروع شود و طی مدت دو ساله به نتیجه برسد.

اسماعیلی با بیان اینکه در خراسان جنوبی فضای کار و رونق و تلاش وجود دارد، گفت: در حوزه فرهنگ و هنر نیز خراسان جنوبی یک استان اصیل است و طی این سفر از طرح های فرهنگی بازدید خواهیم داشت.

قناعت استاندار خراسان جنوبی هم با اشاره به قدمت فرهنگی این استان، بر تسریع در ساخت و تعیین تکلیف این طرح تأکید کرد.

فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز گفت: طرح  تالار بزرگ شهر بیرجند تنها زیرساخت مهم استان است که از آن محروم هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.