سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای ۴۶ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی قزوین

مدیر کل کتابخانه‌های قزوین از اهدای ۴۶ هزار جلد کتاب از سوی موسسات آموزشی و فرهنگی، برخی نهاد‌ها و مردم به کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه‌های قزوین گفت: ۴۶ هزار جلد کتاب از سوی موسسات آموزشی و فرهنگی، برخی نهاد‌ها و مردم به کتابخانه‌های عمومی استان به منظور غنای منابع معتبر و ترویج فرهنگ مطالعه اهدا شده است.

محمدبیگی افزود: این تعداد کتاب در یک سال گذشته به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده و این عمل خیرخواهانه در تقویت منابع کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی در جامعه تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه کتاب‌های اهدایی اغلب در زمینه تاریخی، کمک درسی و آموزشی، داستانی و ویژه کودکان بوده است، اظهار کرد: این در حالی است که تمامی کتاب‌های اهدایی در سبد توزیع کتابخانه‌ها قرار نمی‌گیرند بلکه کتاب‌ها باید از نظر محتوایی استعلام شده و از نظر ظاهری نیز شکل مناسبی داشته باشند.

به گفته این مسئول، کتاب‌های اهدایی پس از نیازسنجی و بررسی کارشناسان مربوطه در میان کتابخانه‌های عمومی استان توزیع و پس از آماده سازی در دسترس عموم مردم می‌گیرد.

محمد بیگی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، نیازمند مشارکت همه اقشار به خصوص متولیان امور فرهنگی است.

وی، سرانه مطالعه در کشور را براساس آخرین پیمایش‌های انجام شده ۳۳ دقیقه اعلام کرد و افزود: خوشبختانه قزوین جزو استان‌های برتر در سرانه مطالعه قرار دارد.

این مسئول یادآور شد: این نهاد در راستای انجام وظایف ذاتی خود و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اهتمام داشته و نسبت به روزآمدسازی و تامین منابع کتابخانه‌ها تلاش می‌کند.

قزوین دارای ۳۸ کتابخانه نهادی، ۲۰ کتابخانه مشارکتی و سه سالن مطالعه است که بیش از یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های استان وجود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.