سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۴۷ درصدی عملیات کانتینری در بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از افزایش ۱۴۷ درصدی عملیات کانتینری در این بندر خبر داد.

محمدعلی موسی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از افزایش ۵۲ درصدی عملیات تخلیه‌ و بارگیری کالا در این بندر طی شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: حجم عملیات تخلیه‌ و بارگیری کانتینری از ابتدای امسال تا ابتدای مهرماه معادل ۶ هزار و ۸۳۸ TEU بود که نسبت به مدت مشابه پارسال حاکی از افزایش ۱۴۷ درصدی است.

او با اشاره به اینکه طی این شش ماه حجم عملیات تخلیه‌ و بارگیری کالا در بندر امیرآباد معادل ۲ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۵۵۸ تن بود، افزود: شاهد افزایش ۵۲ درصدی عملیات تخلیه‌وبارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی طی مدت مذکور نسبت به مدت مشابه پارسال هستیم.

موسی‌پور گفت: همچنین سهم بندر امیرآباد در بخش تخلیه‌وبارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی طی این شش ماه در بین بنادر شمالی کشور معادل ۵۸ درصد بود.

افزایش میزان صادرات کالا از بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه در این مدت شاهد صادرات ۷۳۹ هزار و ۸۶۱ تنی بودیم، گفت: در بخش صادرات کالا از بندر امیرآباد افزایش ۴۰ درصدی طی مدت مذکور نسبت به مدت مشابه پارسال رخ داده و عوامل مختلفی در این اتفاق خوشایند اثرگذار بوده است.

او افزود: از جمله دلایل افزایش صادرات می‌توان به تقاضای مشتریان در کشور‌های هدف به دلیل اجرای پروژه‌های جدید، پایین بودن هزینه حمل دریایی و تعداد زیاد کشتی‌ها در بندر امیرآباد، آسان بودن انتقال وجه از خریدار به فروشنده و بالا بودن کیفیت سیمان‌های صادراتی اشاره کرد.

کاهش مدت زمان ارائه خدمات به شناور‌ها

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد همچنین از کاهش مدت زمان ارائه خدمات به شناورها-سرویس تایم اشاره و گفت: افزایش تجهیزات بندری، افزایش سرعت ورود و خروج کالا از درب گمرک، لزوم وجود حداقل ۵۰ درصد کالای صادراتی در بندر برای حمل یکسره و افزایش آماده به کاری تجهیزات بندری از جمله دلایل کاهش سرویس تایم در بندر امیرآباد است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.