مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از سهم ۵۹ درصدی این بندر در تخلیه و بارگیری بنادر تجاری شمال کشور خبر داد.

محمدعلی موسی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت:میزان تخلیه و بارگیری کالا در ۳ ماهه نخست امسال در بندر امیرآباد با افزایش ۳۱ درصدی به بیش از یک میلیون و ۹۶ هزار تن رسیده، که سهم ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در میان بنادر تجاری شمال کشور، ارمغان این رشد بوده است.

او افزود: در این مدت حمل ریلی بندرامیرآباد هم با افزایش ۹۰ درصدی به ۲۵ هزار و ۷۹۸ تن رسیده است.

مدیرکل بندرامیرآباد با بیان اینکه میزان صادرات کالا در سه ماهه نخست امسال با افزایش ۱۱ درصدی از ۲۵۴ هزار تن به ۲۸۳ هزار رسیده است، عمده‌ترین کالا‌های صادراتی از بندرامیرآباد به کشور‌های حوزه CIS را فلزات، مواد نفتی، کالا‌های ساختمانی و معدنی عنوان کرد.

موسی پور با تأکید بر اینکه بندرامیرآباد از ظرفیت‌ها و امکانات مناسبی جهت تبدیل شدن به قطب صادرات، واردات و ترانزیت کالا‌های کانتینری در منطقه برخوردار است، میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری را در بهار امسال ۳ هزار و ۵۰۲ TEU اعلام کرد که در مقاسیه با همین مدت در سال قبل افزایش ۲۷۵ درصدی را نشان می‌دهد.

او در پایان، آماری از ترابری کالا در بندرامیرآباد در ۳ ماه گذشته ارائه کرد که بر این اساس ۲۷۸ فروند شناور، ۴۸ هزار و ۱۰۲ دستگاه کامیون و ۶۴۲ دستگاه واگن، جهت جابجایی کالا به بندرامیرآباد تردد داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.