سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرکنسول افغانستان در مشهد:

هرات و خراسان رضوی محل تلاقی اقتصادی ایران و افغانستان

سرکنسول افغانستان در مشهد گفت هرات و خراسان رضوی محور اصلی و محل تلاقی اقتصادی بین ایران و افغانستان است و به فرصت‌های اقتصادی در روابط بین دو استان توجه بیشتری شود.

سرکنسول افغانستان در مشهد با بیان اینکه هرات و خراسان رضوی محور اصلی و محل تلاقی اقتصادی بین ایران و افغانستان اند،گفت: اگر به فرصت‌های اقتصادی در روابط بین این دو استان توجه بیشتری شود، سطح روابط بین ایران و افغانستان ارتقا می‌یابد و به حوزه‌های سیاسی و امنیتی نیز سرازیر می‌شود.

جابر انصار، سرکنسول افغانستان در مشهد با بیان اینکه ایران و افغانستان در ابعاد مختلف و به خصوص در زمینه‌های فرهنگی دارای اشتراکات بسیاری هستند گفت: روابط بین دو کشور در حوزه‌های امنیتی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در سطح بسیار خوبی قرار دارد؛ حضور مهاجرین افغانستانی در ایران و همچنین نوع نگرش جمهوری اسلامی به آنان و تلاش برای تداوم همبستگی بین مردم دو کشور، برای ما قابل احترام و تحسین است.

وی با بیان اینکه ما کمتر کشوری را پیدا می‌کنیم که تا این حد با ملتش وجوه مشترک داشته باشیم، افزود: ما ایران و افغانستان را جدا از هم نمی‌دانیم. ایرانیان خواهران و برادران ما هستند و ما همواره از آنان سپاسگزاریم.

سرکنسول افغانستان در مشهد با تأکید بر اهمیت نقش خراسان رضوی در تحکیم روابط میان دو کشور، عنوان کرد: هرات و خراسان رضوی محور اصلی و محل تلاقی اقتصادی بین ایران و افغانستان اند. علاوه بر پیش‌زمینه‌ها و اشتراکات فرهنگی میان هرات و خراسان رضوی، اگر به فرصت‌های اقتصادی در روابط بین این دو استان توجه بیشتری شود، سطح روابط بین ایران و افغانستان ارتقا می‌یابد و به حوزه‌های سیاسی و امنیتی نیز سرازیر می‌شود.

انصار همچنین در خصوص اقداماتی عملی که کشورهای اسلامی باید برای حمایت از غزه انجام دهند، بیان کرد: جدا از هر نگرش سیاسی، واقعیت انکارناپذیر این است که ملت فلسطین مستحق داشتن یک دولت مستقل و برقراری حاکمیت قانون در سرزمین‌شان هستند. سازمان ملل باید به نقش اساسی خود که جلوگیری از جنگ و خونریزی و ایجاد صلح است توجه و از حقوق مسلم فلسطینی‌ها حمایت کند.

وی افزود: کشورهای مسلمان نیز هرچند در جلسات خودشان و کنفرانس‌های‌ کشورهای اسلامی برنامه‌های خوبی را طرح می‌کنند، اما باید در صحنه عمل نیز برای تحقق آن‌ها تلاش کنند. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.