سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام دروس امتحان نهایی پایه‌های دهم و یازدهم

جداول دروس امتحان نهایی پایه‌های دهم و یازدهم برای ایجاد سابقه تحصیلی ابلاغ شد.

شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد: مصوبه هزار و سی و یکمین (۱۰۳۱) جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ موضوع «دروس امتحان نهایی پایه‌های دهم و یازدهم (دوره متوسطه) شاخه نظری برای ایجاد سابقه تحصیلی» که به توشیح رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است، از سوی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا و ابلاغ به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ویژه راهکار ۱۹.۱ و به استناد ماده واحده سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متفاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) مصوب جلسات ۸۴۳، ۸۵۵ و ۸۶۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور ایجاد سابقه تحصیلی در دروس پایه‌های دهم و یازدهم، از دروس مندرج در جداول زیر در خرداد، امتحان نهایی به عمل می‌آید.

تبصره: تصویب شیوه‌نامه اجرایی این مصوبه و تصمیم‌گیری در مورد نحوه ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمرات، بر عهده کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش خواهد بود.

بر این اساس وزارت آموزش و پرورش موظف است نسبت به فراهم آوردن زمینه و امکانات برای برگزاری امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه، اقدام لازم را با مشارکت سایر دستگاه‌ها و مراجع ذی‌ربط به عمل آورد.

منابع لازم برای برگزاری امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه را به استناد ماده ۸ مصوبه جلسه ۸۴۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی تاریخ ۱۵ تیر ۱۴۰۰، در بودجه سواتی لحاظ کند.

گزارش چگونگی برگزاری امتحانات نهایی را هر سال به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه دهد.

بنابراین گزارش، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، امتحان نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم برگزار می‌شود؛ به این شکل که دانش‌آموزان در پایه دهم در علوم تجربی و ریاضی در ۹ درس و در علوم انسانی و معارف در ۱۱ درس و در پایه یازدهم در علوم تجربی در ۱۱ درس، در علوم ریاضی در ۱۲ درس و در ادبیات و علوم معارف در ۱۲ درس امتحان نهایی دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
علی کمالی
۱۰:۴۵ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
آقایان فکری برای دانش آموزانی کنیدکه ترک تحصیل می کنندوهیچگونه مهارتی راهم ندارند .آیادانش آموزان رشته های نظری اگرنتوانند ویا نخواهندوارد دانشگاه شوند هیچ مهارت برای ورودبه بازارکارنباید داشته باشند؟ در دانشگاه هم فقط یکسری محفوظات نصیبشان می شود بدون هیچگونه مهارتی .دانشجوی مابعداز کسب مدارک دانشگاهی بایدبه دنبال کسب مهارت برای ورود به بازارکارباشدآقایان این رویه راتغییربدهید
احمد
۰۷:۵۷ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
امتحانات هنرستان ؟
ناشناس
۰۳:۳۸ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
متاسفانه ازدبیرمی پرسن یه نمونه سوال نهایی پایه دهم به ما بدین که ببینیم چطور برای نهایی سوال میدن پاسخ اینه که چون اولین بارهست برای پایه دهم نهایی برگزار میشه ماهم نمیدانیم چگونه سوالی میدهند و نمونه ای نداریم کار کنیم و این هم براسترس دانش آموزان می افزایه و هم همه سردرگم هستن و...
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
Yjcپی گیری کنید تکمیل ظرفیت دبیری باشه ما اصلا میخوام بریم سیتان درس بدیم وطن همه جاش خوبه این وزیر از خودش برای همه تصمیم نگیره