سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از علت ریزش موی زنان در سرما تا راهکار رفع بوی بد دهان

یک متخصص طب سنتی با توجه به سرد شدن هوا درباره چگونگی جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا و ریزش مو در بانوان توضیح داد.

حکیم خیراندیش، متخصص طب سنتی با اشاره به الزاماتی که در پاییز باید انجام داد تا سرما نخورد، گفت: فصل پاییز یعنی از فصل گرما وارد فصل سرما می‌شویم و بدن آمادگی پذیرش بی هنگام سرما را نداشته و دچار سرماخوردگی و حتی آنفولانزا می‌شود. افراد باید در فصل زمستان مراقب باد‌هایی که به سر و بدن می وزند، باشند. انجام بادکش و خوردن عرق نعنا و همراه داشتن اسانس نعنا می‌تواند بدن را گرم نگه دارد.

او افزود: ریزش موی خانم‌ها در سرما بیشتر به دلیل سردی و ضعف آن‌ها است. در مرحله اول باید خودشان را گرم کنند و با مصرف روزانه ۱۴ بادام و مالیدن روغن سیاه دانه روی سر خود به درمان این عارضه کمک کنند.

خیراندیش اظهار کرد: از ۶۰ سالگی و بعد از آن غلبه بلغم در بدن آغاز می‌شود که باتوجه به کم غذا بودن باعث چاقی در افراد می‌شود. این افراد باید عسل را ناشتا میل و مقداری نمک به اندازه عدس را بعد از غذا مصرف کنند که بلغم بدن را کاهش دهد. 

این متخصص طب سنتی بیان کرد: جویدن کامل غذا می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. بوی دهان دو حالت دارد که یا مشکل از لثه بوده یا معده و برای تشخیص لثه بدون نفس می‌توان متوجه شد و برای معده باید نفس کشید. 

او اظهار کرد: افرادی که با زدن مسواک در ۳ وعده همچنان بوی دهان دارند، باید اول تشخیص دهند از لثه بوده است یا معده. برای رفع بوی معده باید بارهنگ و نعنا، مصرف عسل به صورت ناشتا و خوردن نمک قبل و بعد از غذا را انجام داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.