سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی کشور:

میراث‌فرهنگی برنامه‌ای برای خروج و جابجایی مردم کنارصندل ندارد

ایزدی بااشاره به اینکه مردم حافظان اصلی محوطه‌های تاریخی هستند، گفت: میراث‌فرهنگی برنامه‌ای برای خروج و جابجایی مردم روستای کنارصندل ندارد.

علیرضا ایزدی در سفری یک روزه به شهرستان جیرفت و در بازدید از تپه کنارصندل گفت: این سفر به منظور بررسی و ضابطه‌مند کردن حریم تپه باستانی کنارصندل انجام شده است و در تلاشیم مشکلات توسعه‌ای روستای کنارصندل هر چه سریعتر مرتفع شود. 

مدیرکل ثبت آثار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: بر اساس داده‌های باستان‌شناسی، منطقه کنارصندل یک‌منطقه ارزشمند است و مردم این‌منطقه در درازای تاریخ در این نقطه زندگی کرده‌اند؛ ضمن اینکه زندگی روزمره خود را انجام‌می‌دهند، صاحبان و حافظان اصلی این محوطه نیز محسوب می‌شوند.

وی به دغدغه مردم کنارصندل نسبت به جابجایی روستای کنارصندل اشاره کرد و بیان داشت: میراث‌فرهنگی برنامه‌ای برای جابجایی این روستا ندارد و قطعا مشکلات مردم با ضوابطی که به حریم و عرصه این تپه تاریخی صدمه‌ای وارد نکند، قابل حل است.

ایزدی تصریح کرد: خروج مردم از این نقطه بدون شک باعث ایجاد مشکلات زیادی برای آن‌ها و همچنین محوطه می‌شود و میراث‌فرهنگی هم قصد اینکه مانع زندگی مردم این منطقه شود را ندارد. 

ایزدی بیان کرد: با بررسی حریم تپه کنارصندل و مصوب کردن ضوابطی بر آن، مشکلات مردم رفع خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.