سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۰ درصد قربانیان و مجرمان جرائم اینترنتی ساوه جوانان هستند

فرمانده انتظامی ساوه گفت: جوانان ۷۰ درصد قربانیان و مجرمان جرائم سایبری این شهرستان را تشکیل می دهند که این مساله زنگ خطری برای این قشر است.

مجتبی جمالی فرمانده انتظامی ساوه گفت:  جرائم اینترنتی و سایبری شهرستان در شرایط افزایشی قرار داشته به گونه ای که در ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۱۴ درصد رشد برخوردار شده است.

وی اضافه کرد: پلیس فتا شهرستان‌ با هماهنگی، همکاری و حمایت های قضایی و اقدامات فنی ۵۱ درصد از این پرونده ها کشف شده است که عمده بزه دیدگان در پرونده های تشکیلی شده با ۷۰ درصد جمعیت آماری را جوانان تشکیل می دهد.

سرهنگ جمالی گفت: هرچند جرایم سایبری به گونه ای است که بیشترین موارد در ارتکاب و گرفتن قربانی آن در رنج سنی جوانان باشد اما این مساله زنگ خطری بزرگ پیش روی این قشر بوده که نیازمند آسیب شناسی و رفع است.

وی با بیان اینکه عمده متهمان دستگیر و یا شناسایی شده از شهرستان ها و استان های دیگر هستند یادآور شد: عمده دلیل مفتوح بودن ۴۹ درصد دیگر پرونده های شناسایی شده در پلیس فتا نیز مربوط به همین مساله بوده که پیگیری ها برای دستگیری متهمان از پلیس فتای سایر استان های کشور در جریان است.

فرمانده انتظامی ساوه گفت: امسال عمده جرایم اینترنتی شناسایی شده در این شهرستان مربوط به مسائل مالی و کلاهبرداری است که کاهش این مساله مستلزم افزایش آگاهی سواد سایبری افراد جامعه است.

وی اظهار کرد: برای کاهش این جرایم لازم شهروندان اطلاعات مالی و بانکی را در الاختیار افراد ناشناس قرار ندهند و در کنار آن از باز کردن لینک های دریافت شده از سوی شماره های ناشناس خودداری کنند.

سرهنگ جمالی همچنین در تشریح این خبر گفت: روز گذشته ماموران انتظامی پاسگاه یل آباد شهرستان ساوه در حین گشت زنی در مزارع و باغات کشاورزی روستاهای اطراف شهرستان ساوه فردی را حین سرقت از داخل مزارع و باغات را شناسایی و دستگیر کردند.

وی با اشاره به کشف ۲۵۰ کیلوگرم محصولات کشاورزی سرقتی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال از سارق افزود: متهم پس از انتقال به یگان انتظامی و تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی ساوه در پایان مبارزه با جرایم را از مهمترین اولویت های پلیس اعلام کرد و از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را از طریق شماره ۱۱۰به پلیس اعلام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.