سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پکن: کمک‌های بیشتری برای غزه ارسال می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه چین از ارسال کمک‌های بشردوستانه این کشور به مردم فلسطین خبر داد.

طی ۱۵ روز اخیر رژیم صهیونیستی غزه را در محاصره کامل قرار داده و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه از جمله آب، مواد غذایی، دارو و سوخت را به این منطقه نداده است. با این حال، با فشار‌های جامعه بین المللی در نهایت تل آویو با ورود بخش کوچکی از کمک‌های بشردوستانه به جز سوخت به غزه موافقت کرده است. اکنون کشور‌های جهان به دنبال ارسال کمک‌های خود از طریق مرز رفح به فلسطینیان هستند. 

به گزارش تله تریدر، مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) اعلام کرد کمک‌های بیشتری از سوی پکن برای مردم غزه ارسال خواهد شد. 

مائو در کنفرانس خبری روزانه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: دولت چین همچنان حامی سیاست دو کشور برای حل مشکل منازعه میان اسرائیل و فلسطینیان است. پکن معتقد است این منازعه باید در نهایت از طریق گفتگو و مذاکره خاتمه یابد. 

دولت چین به تازگی از سازمان ملل خواسته است یک جلسه به منظور بررسی منازعه فعلی میان مقاومت و رژیم صهیونیستی و تاثیرات آن بر جمعیت غیرنظامی غزه برگزار کند.

پکن از ابتدای درگیری‌های فعلی از حمایت از یکی از طرف‌های منازعه اجتناب کرده و خواستار آتش بس به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه شده است. با این حال، آمریکا مانع اصلی صدور قطعنامه برای پایان درگیری‌ها و کشتار فلسطینیان در شورای امنیت است. واشنگتن پیش‌تر قطعنامه برزیل در این باره را وتو کرده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.