سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایش واحد پرورش ماهیان گرمابی در خرمشهر

امروز واحد پرورش ماهیان گرمابی با هدف مراقبت از بیماری KHV پایش شد.

همزمان با حضور رئیس و کارشناس اداره بهداشت و مدیریت بیماری آبزیان استان در مراکز مزارع پرورش ماهیان گرمابی خرمشهر، رصد و پایش بهداشتی بیماری های KHV در شهرستان خرمشهر اجرا شد.

کاظم داودی رئیس اداره دامپزشکی خرمشهر در حاشیه این بازدید گفت : توصیه‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای در خصوص مقابله و پیشگیری از بروز انواع بیماری‌های آبزیان با حضور مدیرعامل اتحادیه مجتمع شهید احمدیان و مسئول فنی بهداشتی مرکز پرورش ماهیان گرم آبی توسط رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان دامپزشکی خوزستان ارائه شد.

به گفته او رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی، انجام ضد عفونی آب ورودی و خروجی به مزارع، تامین بچه ماهی مورد نیاز با مجوزهای بهداشتی از سوی دامپزشکی مهم ترین راه کنترل و پیشگیری از وقوع بیماری های آبزیان به ویژه بیماری های ویروسی در صنعت پرورش آبزیان به شمار می رود.

او همچنین گفت : مجتمع پرورش ماهیان گرمابی شهید احمدیان خرمشهر دارای ۲ فاز مجزا آسا که در این مجتمع ۱۳۷ مزارع پرورش ماهیان گرم آبی فعال می باشد که در بازدید از مراکز پرورش ماهیان گرمابی شهید احمدیان خرمشهر رصد و پایش بیماری‌ ویروسی KHV به همراه نمونه برداری‌ و ارسال نمونه‌ها برای انجام آزمایشات تخصصی به آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای دامپزشکی استان خوزستان صورت پذیرفت.

 KHV یك بیماری ویروسی مختص ماهیان گرمابی بوده و بطور طبیعی تنها از كپور معمولی و واریته های آن مانند ماهی كویی گزارش شده و عوامل مهمی مانند درجه حرارت آب، حدت ویروس، سن ماهی و شرایط آن، میزان تراكم ماهی در استخر و عوامل استرس زا از قبیل حمل و نقل، تكثیر و كیفیت پائین آب می توانند در الگو و بروز بیماری نقش داشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.