سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام سابق صهیونیست: نتانیاهو ما را به سمت فاجعه پیش می‌برد

رئیس ستاد ارتش و وزیر امنیت سابق رژیم اشغالگر، کابینه صهیونیستی و نظامیان این رژیم را مسئول شکست امنیتی در نوار غزه دانست.

موشه یعلون، رئیس سابق ستاد ارتش و وزیر امنیت سابق رژیم صهیونیستی که مخالف تهاجم زمینی به نوار غزه است در این خصوص گفت که قبل از پرداخت هزینه‌های بیشتر باید وضعیت فعلی  را متوقف شود.  

یعلون به رادیو عبری ۱۰۳ fm گفت: «کاملا واضح است که مسئولیتی بر دوش ارتش است و بدون شک یک شکست عملیاتی وجود دارد، اما ما نمی‌توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که ۱۰ ماه پیش گفتیم که دولت ما را به فاجعه می‌کشاند.»

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، او اعلام کرد: «اگر چیزی در خصوص عملیات الجرف الصلب (در سال ۲۰۱۴) باشد که من بابت آن متاسف باشم، این است که ما وارد آن شدیم. هیچ راه حل جادویی برای از بین بردن حماس وجود ندارد».

یعلون همچنین چند روز پیش خواستار برکناری کابینه و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و اعتراف به شکست آن شده بود. در همین راستا روز گذشته شهرک‌نشینان صهیونیست با برگزاری تظاهراتی علیه رژیم صهیونیستی به حماس گفتند که اسرای صهیونیست را آزاد کند و به جای آن‌ها نتانیاهو را با خود ببرد. برخلاف انتظار سران رژیم صهیونیستی حمله به غزه نه تنها باعث همبستگی بیشتر صهیونیست‌ها باهم نشده است بلکه شهرک‌نشینان معترض را بیش از پیش ناراضی کرده است، زیرا احساس امنیت آنان در داخل اراضی اشغالی از بین رفته است.

در سحرگاه ۷ اکتبر، محمد الضیف، فرمانده کل گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس، عملیات طوفان الاقصی را در پاسخ به جنایات اشغالگران آغاز کرد. از سوی دیگر، ارتش اشغالگر عملیات شمشیر‌های آهنین را آغاز کرد و همچنان به حملات فشرده به بسیاری از مناطق در نوار غزه که بیش از دو میلیون فلسطینی در آن زندگی می‌کنند ادامه می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.