سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهبران ادیان در نشست خبری تهران:

جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم می‌کنیم/ همه کشور‌ها باید از غزه حمایت کنند

نشست خبری با حضور «سبوه سرکیسیان» اسقف اعظم ارامنه، «وانیا سرگیس» اسقف آشوریان، «گریگور چیفتچیان» و «حمامی لاله زار» رهبر کلیمیان ایران برگزار شد.

نشست خبری رهبران ادیان با حضور «سبوه سرکیسیان» اسقف اعظم ارامنه تهران، «اسقف وانیا سرگیس» اسقف آشوریان، «گریگور چیفتچیان» اسقف اعظم ارامنه آذربایجان و «حمامی لاله زار» رهبر کلیمیان ایران با موضوع محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به‌خصوص بمباران کلیسای ارتدوکس غزه، صبح امروز در کلیسای سرکیس مقدس پايتخت برگزار شد.

اسقف اعظم «سبوه سرکیسیان» در ابتدای این نشست خبری گفت: از سال ۱۹۴۸ رژیم صهیونیستی ایجاد شد و تحولات مهیبی در خاورمیانه رخ داد و مردم منطقه دچار بحران شدند.

اسقف اعظم «سبوه سرکیسیان» ادامه داد: تمام مردم منطقه  توان خود را به کار می‌گیرند تا صلح در منطقه برقرار شود، اما تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

 فجایعی که در غزه صورت می‌گیرد دل هر انسان آزاده را به درد می‌آورد

«روبرت بیگلریان» نماینده ارامنه جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: فجایعی که در غزه صورت می‌گیرد دل هر انسان آزاده را به درد می‌آورد و وقتی به پیشینه تاریخی حوادث نگاه می‌کنیم جنایت گسترش پیدا کرده است، لذا ادیان الهی باید سیاست مشخصی در پیش گیرند.

ضیایی مسئول مرکز ادیان ادامه داد: مرکز ادیان حدود سی سال است که با برگزاری گفتگو‌های دینی توانسته همگرایی خوبی بین ادیان و زیست مومنان ایجاد کند؛ تبلیغ و ترویج ارزش‌های معنوی در میان جوانان و خانواده انجام شده است.

مسئول مرکز ادیان گفت: رژیم صهیونیستی بیمارستانی در غزه را مورد حمله قرار داده و هزاران نفر از مردم فلسطین کشته و زخمی شدند؛ به کلیسا‌ها حمله شده است؛ برخی از این کلیسا‌ها ۱۶۰۰ سال قدمت دارند و انسان‌هایی که به آن پناه برده بودند کشته شدند.

سازمان‌های حقوق بشری اقدامی برای آتش‌بس در غزه انجام نمی‌دهند

وی بیان کرد: شرایط امروز برای محک زدن سازمان‌های حقوق بشری است و متاسفانه اقدامی برای آتش‌بس انجام نمی‌دهند؛ مردم از آب، دارو و غذا محروم هستند و کمک‌هایی که ارسال می‌شوند با حملات رژیم صهیونیستی مواجه‌اند.

اسقف «وانیا سرکیس» از کلیسای کاتولیک آشوری نیز گفت: کاش امروز برای جشن (فلسطین) دور هم جمع می‌شدیم؛ خیلی سخت است جنایتی که در فلسطین می‌بینیم را به زبان بیاوریم. فقط با دعا کردن راه به جایی نمی‌بریم.

وی با بیان اینکه جنایت صهیونیست‌ها را به شدت محکوم می‌کنیم، اظهار کرد:  امروز سازمان ملل و حقوق بشر کجا هستند؟ حتی دریغ از رساندن دارو و غذا!

اسقف «وانیا سرکیس»  با اشاره به اینکه ما جمع نشدیم بگوییم که فقط به کلیسا حمله می‌کنند، افزود: آن‌ها به بیمارستان المعمدانی که پرسنلش برای خدمت رساندن آنجا بودند، حمله کردند.

وی ادامه داد: کشور‌های مدعی آزادی و مجامع حقوق بشری درباره کودکانی که کشته شدند، چه می‌گویند؟ سازمان ملل و حقوق بشر باید به داد این‌ها برسد و ما آماده خدمتیم و جنایت صهیونیست‌ها را محکوم می‌کنیم.

هرگونه جنایت علیه افراد بی‌گناه و غیرنظامی محکوم است

اسقف «وانیا سرکیس» با بیان اینکه باید آتش بس برقرار شود تا بتوانند به مردم غزه رسیدگی کنند، گفت: فقط ایران نمی‌تواند به غزه کمک کند، بلکه همه کشور‌ها باید از غزه حمایت کنند.

وی گفت: الان روسای کشور‌ها صف کشیده‌اند که به فلسطین اشغالی بروند؛ این‌ها برای چه می‌روند؟ تا کنون بیش از پنج هزار نفر شهید شدند؛ اگر این اتفاق در کشور خودشان می‌افتاد چه کار می‌کردند؟

«حمامی لاله زار» رهبر کلیمیان ایران نیز در این نشست خبری اظهار کرد: هرگونه جنایت علیه افراد بی‌گناه و غیرنظامی و همچنین کشتار کورکورانه از دید ادیان الهی و حقوق بین‌الملل محکوم است.

رهبر کلیمیان ایران با بیان اینکه حمله به بیمارستان را هیچ انسان آزاده‌ای نمیتواند، بپذیرد، گفت: حمایتی که اروپا و آمریکا از صهیونیست‌ها می‌کنند، باعث جری‌تر شدن صهیونیست‌ها می‌شود؛ این عملیات باید هر چه زودتر محکوم شود و امکان رسیدگی به مجروحان فراهم شود.

«حمامی لاله زار»  ادامه داد: قتل در هر دینی جزو گناهان کبیره است و باید امکان نجات افراد فراهم شود و مردم غزه از مشکلات رهایی پیدا کنند؛ باید صلح در منطقه تحقق پیدا کند و از استمرار آرامش در منطقه حمایت می‌کنیم.

 یهودیان هیچ‌گاه به دنبال تصرف سرزمین فلسطین نبودند

وی گفت: یهود یکی از ادیان الهی با قدمت بیش از ۳۳۰۰ سال است که با باور به خدای یکتا و ارزش‌های انسانی همراه است، اما صهیونیست در اواخر قرن نوزدهم با کشش‌های ملی‌گرایی در اروپا شکل گرفت و با سوءاستفاده از یهودیت دست به هر اقدامی زد. یهودیان در طول تاریخ هیچ‌گاه با جنگ به دنبال تصرف سرزمین فلسطین  نبودند.

رهبر کلیمیان ایران اضافه کرد: هیچ‌کس داعش را از اسلام نمی‌داند و باید دین را در رفتار پیامبران دید. چند روز پیش در شهر قدس علیه اسراییل تظاهرات شد. امام خمینی اول انقلاب گفتند حساب یهود از صهیونیست‌ها جداست.

 یهودیان با صهیونیست‌ها مخالف هستند

«حمامی لاله زار»  بیان کرد: این تبلیغ صهیونیست‌ها است که بین یهود و اسلام جنگ راه بیندازند؛ از ۲۷۰۰ سال پیش یهودیان در ایران هستند و محلات یهودیان از قدیم در کنار اماکن مذهبی و مراجع بودند و با مسالمت با یکدیگر زندگی می‌کردند. بسیاری از یهودیان چه در ایران و چه در آمریکا با صهیونیست‌ها مخالف هستند.

«سبوه سرکیسیان» در ادامه نشست خبری بیان کرد: دنیای مسیحیت اقدامات ددمنشانه صهیونیست‌ها را محکوم کرده و حامی فلسطینیان در احقاق حقشان است.

وی گفت: حدود سه هفته پیش در هندوستان جلسه کلیسا‌های آسیایی را برگزار کردیم. در پایان جلسه عملیات رزیم صهیونیستی در منطقه و غزه را محکوم کردیم و خواستار احیای حقوق مردم فلسطین شدیم.

«سبوه سرکیسیان» گفت: دو نفر از ایران در این کنفرانس بودند و تلاش کردند به تمامی حاضران در جلسه در خصوص فلسطین آگاهی رسانی کنند. ما باور داریم دنیای فعلی دنیای عادلانه‌ای نیست. بدیهی است ما باید یک دل و یکپارچه به اهداف والایی که داریم دست پیدا کنیم.

وی افزود: ارامنه ساکن قره باغ در همین وضع بودند و دنیا در برابر آواره شدن آن‌ها ساکت بود. تنها رهبر انقلاب و مقامات ایران بودند منطقی را حکم کنند که حق مردم ارمنی محفوظ بماند.

اسقف «وانیا سرگیس» گفت: واتیکان جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کرده است. کشور‌های مسیحی فقط نام مسیحیت دارند و  برای دیدار با نتانیاهو در قطار هستند؛ همانطوری که یهودیت با صهیونیست فرق می‌کند اینجا هم کشور‌های مسیحی اقدام غیرانسانی صهیونیست‌ها را محکوم کنند.

 برای جهانیان محرز است رژیم اسراییل پشت آذربایجان بود

کشیش «یودیت والدو» از کلیسای شرق آشوری نیز در این نشست خبری بیان کرد: جنایت غیرانسانی صهیونیست‌ها را محکوم کنیم و به جهانیان بگوییم که ما در کشوری زندگی می‌کنیم و با تفاوت‌های زیاد و تفکر‌ها متفاوتی که وجود دارد می‌توانیم حرف خود را بزنیم؛ جنایاتی را که می‌بینیم باورنکردنی است؛ همه ما اذیت می‌شویم و امیدواریم کمک‌هایی را از جمهوری اسلامی ایران به مردم فلسطین برسانیم.

«سبوه سرکیسیان» اسقف اعظم ارامنه تهران در ادامه نشست خبری گفت: برای جهانیان محرز است رژیم اسراییل پشت آذربایجان بود و با استفاده از داعش به قره‌باغ حمله کرد. وظیفه ما در ایران است که تلاش کنیم مانع اقدامات رژیم صهیونیستی شویم، چون فجایع به بار می‌آورد.

وی بیان کرد: شک ندارم اگر  ما در ایران به همراه اعراب یک‌دل باشیم می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم؛ متاسفانه دنیا عادلانه نیست و قدردان انسانیت نیست و انسان‌های زیادی کشته می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
مرگ براسراییل اسراییل نابود است