سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۶۵ مجوز چاپ کتاب در چهارمحال و بختیاری

امسال ۵۵ عنوان کتاب در استان چهارمحال و بختیاری چاپ و منتشر شده است.

نورالله خیری‌نیک کارشناس مسئول امور فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از صدور ۶۵ مجوز چاپ کتاب در استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۵ عنوان به مرحله چاپ و توزیع رسید.

وی افزود: صدور مجوز چاپ کتاب در استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش داشته است که این موضوع شوق نویسندگی و استقبال نوقلمان نسبت به چاپ کتاب را نشان می‌دهد، اما با توجه به بالا بودن قیمت کاغذ و هزینه‌های چاپ کتاب، تاکنون ۱۰ نویسنده موفق به چاپ کتاب خود نشده‌اند.


بیشتر بخوانید


خیری‌نیک ادامه داد: همچنین در نیمه نخست امسال ۳۰۰ عنوان کتاب در قالب سه هزار جلد به ارزش سه میلیارد ریال کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان اهدا شد و شش میلیارد ریال کتاب اهدایی از سوی خانه کتاب تهران در استان توزیع شد.

وی با اشاره به رونمایی هشت عنوان کتاب در استان طی شش ماهه نخست امسال، اضافه کرد: همچنین در این مدت سه کارگاه آموزش نویسندگی و چهار نمایشگاه کتاب در استان برگزار شد.

خیری‌نیک، تعداد ناشران دارای مجوز در استان را ۵۱ ناشر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۵ ناشر فعال است و امسال شش مجوز نشر در استان تمدید شده است.
وی، نظارت و سرکشی از کتابفروشی‌های سطح استان را از وظایف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و گفت: در نیمه نخست امسال ۲۵ مورد نظارت بر کتابفروشی‌های استان انجام شده که در نهایت ۲ مورد کتاب جعلی در سطح استان شناسایی و جمع‌آوری شد.
خیری‌نیک ادامه داد: همچنین برای ارسال محصولات فرهنگی استان به خارج کشور طی امسال دو مجوز صادر شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.