سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجاره‌نامه ویژه ساماندهی اتباع در شهرستان ری

اجاره‌نامه ویژه ساماندهی اتباع برای هولین بار در شهرستان ری رونمایی شد.

رئیس اتحادیه املاک شهرستان ری گفت: برای اولین بار در سطح شهرستان اجاره‌نامه اختصاصی برای ساماندهی اتباع طراحی و در اختیار واحدهای صنفی املاک قرار گرفت.

علی محسنی توانا از طراحی اجاره نامه اختصاصی برای اتباع خارجی خبر داد و اظهار داشت: در همایشی که با حضور جمعی از اعضای املاک شهرستان ری و مدیران شهری در فرهنگسرای ولای شهرری برگزار شد برای اولین بار اجاره نامه اتباع برای ساماندهی بیشتر آنها رونمایی شد.

وی ادامه داد: همچنین برای اولین بار رو نمایی از اجاره نامه‌های کیو آر کد (رمزینه پاسخ سریع ) بود که در این مبایعه نامه‌ها دفاتر املاک که مجوز رسمی دارند با این کد که روی اجاره نامه یا مبایعه نامه وجود دارد برای تنظیم قرارداد اقدام کنند.

این درحالی است که در قانون با توجه به حساسیت هایی که وجود دارد؛ برای اتباع خارجی محدودیت هایی وجود دارد. برای مثال آنان طبق قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران ماده ۲۴ و تبصره ۱ آن آمده است فروش زمین به اتباع خارجه ممنوع است، اما اجاره زمین به اتباع خارجه مجاز است. همچنین تملک هر نوع زمین به هر میزان به نام سرمایه گذاری خارجی طبق قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی مجاز نمی باشد.

اما اجاره ملک و مسکن توسط ایشان؛ مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره ملک به اتباع خارجی هستند و اگر این کار را نکنند برخورد قانونی صورت می گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.