سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی/وجود ۷۵۰ سالن سینما در کشور

آیین تکریم مدیر سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معارفه سرپرست جدید این اداره باحضور مدیر کل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امروز برگزار شد.

رمضانی مدیر کل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تخصیص سرانه یک میلیارد تومان به انجمن‌های فرهنگی و هنری استان‌ها خبر داد و گفت : به انجمن‌های نمایشی، موسیقی و هنر‌های تجسمی در ۳۱ استان سرانه یک میلیارد تومانی اختصاص پیدا کرده است.

رمضانی افزود: این حمایت برای انجمن هنر در نظر گرفته و تا پایان سال ۱۴۰۲ تخصیص انجام خواهد شد.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعداد کنونی سالن‌های سینما در کشور را حدود ۷۵۰ مورد اعلام کرد و گفت: تاپایان دولت سیزدهم این تعداد به حدود هزار سالن سینما افزایش پیدا می‌کند.

مهدی رمضانی چابک با اشاره به رویکرد‌های مهم این وزارتخانه در دولت سیزدهم، اظهارکرد: عدالت فرهنگی، توزیع متناسب اعتبارات، بازگشت مرجعیت فرهنگی، مردمی سازی فرهنگ و تقویت مجموعه‌های مردمی از جمله این رویکرد‌ها هستند.

وی افزود: در حوزه عدالت فرهنگی، امروز به جایی رسیده ایم که توانسته ایم تا حدودی زیرساخت‌های لازم را در سطح کشور فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه نیروی انسانی هم امسال حدود ۴۰۰ نیروی جدید در وزارتخانه جذب خواهیم کرد که بخش قابل توجهی از آن‌ها برای استان‌ها خواهد بود.

رمضانی چابک ادامه داد: در سفر‌های استانی رئیس جمهور اعتبارات قابل توجهی برای پیشرفت و پیشبرد پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ و هنر اختصاص یافته که تعدادی از پروژه‌ها تکمیل و حتی به بهره برداری هم رسیده اند.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۲۲۰ سالن سینمای جدید در کشور ساخته شده، گفت: با توجه به اینکه از قبل حدود ۵۰۰ سالن سینما داشتیم، در حال حاضر تعداد سینما‌های کشور به حدود ۷۵۰ مورد رسیده است.

این مسئول ابراز امیدواری کرد: تا پایان دولت سیزدهم تعداد سالن‌های سینمای کشور به هزار مورد افزایش پیدا کند

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم از اصحاب فرهنگ و هنر خواست در این راه او را یاری دهند.

پوریا جلالی گفت: تقویت و حمایت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و حلقه‌های میانی، انجمن‌ها و مؤسسات و تشکل‌های مردمی و انقلابی فعال در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه از مهمترین برنامه‌های خود عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: گسترش اقدامات فرهنگی اثربخش و استعدادپروری و تقویت عناصر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در مناطق کمتر برخوردار استان گفت .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.