سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازسازی ۴۵ کیلومتر از خطوط ریلی مسیر کرمان ـ بافق

با بازسازی ۴۵ کیلومتر از خطوط ریلی مسیر کرمان ـ بافق در حوزه شهرستان زرند، سرعت سیر قطار از ۳۰ به ۱۲۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

معاون مدیر عامل راه‌آهن کشور در امور فنی و زیربنایی در بازدید از روند بازسازی محور کرمان ـ بافق گفت: در حال حاضر بزرگترین طرح بازسازی ریلی کشور به طول حدود ۵۰ کیلومتر در این منطقه درحال اجراست و تاکنون ۱۳ کیلومتر آن بازسازی شده و به‌ارزش هزار میلیارد تومان در مسیر راه‌آهن زرند در حال انجام است.

 سید مصطفی داوودی عمر خط ریلی منطقه را ۵۰ سال اعلام کرد و افزود: با توجه به ترافیک که در این محور در حیطه باری و مسافری بوده، نیازمند بهسازی است و متاسفانه به دلیل کمبود منابع که تاکنون وجود داشته در سال‌های اخیر بهسازی خوبی انجام نشده به نحوی که در بعضی نقاط این محور به سرعت سیر ۳۰ کیلومتر رسیده بود که موجی از نارضایتی بحق مردم را در پی داشت.

وی تصریح کرد: در سفر دور اول سفر رئیس جمهور به استان کرمان مصوبه‌ای داده شد که بهسازی بخشی از خطوط ریلی استان انجام شود و منابع آن هم پیش‌بینی شد.

داوودی بیان داشت: در همین راستا با همکاری راه‌آهن جمهوری اسلامی برای تامین تقریبا ۵۰ کیلومتر از شبکه ریلی در محدوده شهرستان زرند عملیات بهسازی با اعتبار یک‌هزار میلیارد تومان شروع شد و تاکنون ۱۳ کیلومتر آن بهسازی شده است.

 معاون مدیر عامل راه‌آهن کشور در امور فنی و زیر بنایی گفت: ۱۲۰ کیلومتر محور زرند - کرمان هم نیاز به بهسازی دارد و امید است در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان منابع آن که حدود ۵ هزار میلیارد تومان است، تامین شود که با تکمیل این محور سرعت سیر قطار‌ها به ۱۲۰ تا ۱۶۰ کیلومتر می‌رسد.

 ارجونی مدیرکل راه‌آهن استان کرمان نیز گفت: سالانه حدود ۲ میلیون تن بار در این محور جابجا می‌شود و در سال تقریبا یک میلیون مسافر هم جابجا می‌شوند و با بهسازی این محور علاوه بر افزایش سرعت قطار و ایمنی بالا، هم در حوزه مسافر و هم در حوزه بار، ناوگان جدیدی افزایش می یابند.

برچسب ها: شبکه ریلی ، راه آهن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.