۱۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه واگن، در نیمه نخست سال جاری، از طریق مرز بین المللی سرخس وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۴ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۱۴ درصدی زمان ماندگاری واگن‌های CIS در شبکه ریلی کشور محمدهادی ضیایی مهر مدیرکل راه آهن خراسان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛گفت: سرمایه گذاری‌ها در بخش توسعه زیرساخت‌ها شامل توسعه ایستگاه سرخس، افزایش خطوط مبادله، ارتقاء ظرفیت تعویض بوژی همچنین راه اندازی قطار‌های برنامه‌ای و مستقیم ترانزیتی سرخس – بندرعباس و بالعکس، باعث کاهش میانگین زمان ماندگاری واگن‌های CIS در ایران از ۲۱ روز به ۱۸ روز شده است.

وی  افزود: از تاریخ ورود واگن‌های آسیای میانه از مرز به کشور مشمول پرداخت حق استفاده بهره برداری از واگن‌ها در شبکه ریلی کشور به صورت ارزی به راه آهن‌های آسیای میانه می‌شود بنابراین با کاهش ماندگاری واگن‌های مذکور در شبکه ریلی کشور در شش ماهه سال جاری، صرفه جویی ارزی را بدنبال داشته و مانع خروج ارز بیشتر از کشور شده است.

مدیرکل راه آهن خراسان تاکید کرد:  ۵۰ درصد از واگن‌های ورودی و خروجی از مرز سرخس واگن‌های لبه بلند بوده که عمدتا حامل گوگرد ترانزیتی بوده و میانگین ماندگاری آن ۱۷ روز می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد کاهش یافته، همچنین ۳۳ درصد مربوط به واگن‌های مسقف می‌باشد که میانگین مدت زمان ماندگاری آن ۲۰ روز می‌باشد.

رشد 16 درصدی جابجایی مسافر در مسیر ریلی منتهی به مشهد

محمدهادی ضیایی مهبا با بیان اینکه  راه اهن خراسان موفق به کسب رتبه نخست جابجایی مسافر درشش ماهه نخست سال جاری در شبکه ریلی کشور شده است گفت: در شش ماهه نخست سال جاری تعداد زائران و مسافران ورودی و خروجی به مشهد بیش از هفت میلیون و ۴۵۰ هزار نفر بوده که شاهد رشد حدود ۱۶ درصدی جابجایی مسافر در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

وی افزود: در شش ماهه نخست امسال ۹۵ درصد از قطار‌های مسافری اعزامی از مبدا مشهد بدون تاخیر اعزام شده اند ومابقی ۵ درصد قطار‌های اعزامی از مشهد با تاخیر کمی اعزام شده اند که کاهش ۳۰ درصدی تاخیر در سیر قطار‌های مسافری در حوزه ریلی راه اهن خراسان را نسبت به مدت مشابه سال قبل را شاهد بوده ایم.

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ۵۰ درصد سفر‌های ریلی کشور در این ایام از ۲۸ شهر و مرکز استان در سطح کشور به مسیر خراسان رضوی و مقصد مشهد برنامه ریزی و اختصاص یافته که این مسافران در مجموع با ۱۴ هزار و ۲۹۴ رام قطار به صورت ورودی و خروجی جابجا شده اند.
 
انتهای پیام//آ.ح

وارد شدن بیش از ۱۴ هزار واگن از طریق مرز بین المللی سرخس

برچسب ها: راه آهن ، شبکه ریلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار