سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماز در لایه‌های زندگی نقشی کاربردی دارد

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: نماز در لایه‌های زندگی نقشی کاربردی دارد و در تمام اعصار و زمان‌ها به عنوان موضوع نخست مطرح بوده است.

  علی خیور    سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل گفت: نماز در لایه‌های زندگی نقشی کاربردی دارد و در تمام اعصار و زمان‌ها به عنوان موضوع نخست مطرح بوده است.

وی ادامه داد: خداوند متعال بیشترین آیات را در قرآن به موضوع نماز اختصاص داده و حدود یک‌هزار و ۱۰۰ آیه از قرآن به نماز می پردازد.

 علی خیور افزود: با توجه به اهمیت و قداست موضوع نماز، اولویت نخست ما در برنامه‌ها باید به موضوع نماز اختصاص داده شود. 

وی بیان کرد: برای ایجاد یک تحول عظیم در حوزه آموزش و پرورش نیازمند به تحول در اجرای برنامه‌ها هستیم تا موضوع آماده سازی زیربنا و فرآیند انجام برنامه‌ها به نحوی صورت پذیرد که نتیجه آن در عمل دیده شود و همچنین برای راه‌اندازی و تکامل امور معنوی در آموزش و پرورش، ارائه طرح‌ها و روش‌های اجرایی مناسب در دستور کار باشد.

خیور تصریح کرد: اگر می خواهیم شاهد اقامه نماز در جامعه بطور اعم و در مدارس و مساجد بطور اخص باشیم؛ باید ائمه مساجد، خادمین مساجد و دست اندرکاران خوش اخلاق ترین افراد باشند؛ همچنین باید معلمین خوش برخورد، خوش اخلاق و محبوب دانش آموزان در صف اول بایستند تا رفتارهای مذهبی که جلوه بارز و آشکارش در نماز و حجاب است به صورتی زیبا از آنان جلوه گر بشود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.