سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز دوره توانمندسازی تشکل‌های شاهد و ایثارگر سراسر کشور در مشهد

با حضور اعضاء تشکل‌ها، همایش توانمندسازی تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور در مشهد آغاز به کار کرد.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: توانمندسازی تشکل‌های شاهد و ایثارگر سراسر کشور از امروز به مدت ۳ روز در مشهد آغاز به کار کرد.

رحیم نریمانی افزود: در این همایش قرار است تشکل‌های شاهد و ایثارگر ضمن تبادل نظر درباره فعالیت‌های خودشان، در کارگاه‌هایی که در همین زمینه برگزار می‌شود نیز شرکت کنند.

وی گفت: با توجه به ارتباط نزدیک تشکل‌های شاهد و ایثارگر با عموم مردم، این همایش فرصت مناسبی برای تقویت ظرفیت‌های موجود در این تشکل‌ها است.

نریمانی افزود: در این همایش اصول و مبانی ارتباطات انسانی، تسهیل‌گری در سازمان مردم نهاد، آشنایی با اصول برنامه‌ریزی راهبردی سازمان مردم نهاد و آشنایی یا اصول توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد در قالب کارگاه‌های مختلف تدریس خواهد شد.

وی مردمی‌سازی را محور اساسی در بنیاد شهید عنوان کرد و گفت: تشکل‌های مردمی، شاکله، شالوده و اساس کار ما در بنیاد هستند، از این رو اداره کل تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی در بنیاد شهید و امور ایثارگران راه‌اندازی شده است.

نریمانی مهم‌ترین وظیفه تشکل‌ها را وظیفه راهبری دانست و بیان کرد: یکی از موضوعات اساسی که در دست پیگیری داریم ماجرای جامعه مدنی، پیشروی و الگو بودن تشکل‌های ایثارگری است؛ از این رو تشکل‌ها باید جایگاه و نقش خود را بدانند و آن را استراتژی‌های خاص خود قلمداد کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.