سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز فاز دو بازطراحی کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) قزوین

فاز دوم بازطراحی کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) قزوین با هدف افزایش کمی و کیفی خدمات فرهنگی و کتابخانه‌ای به مردم استان قزوین آغاز شد.

با هدف ارتقای کمی و کیفی خدمات رسانی کتابخانه‌ها و در راستای سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مبنی بر استفاده حداکثری از فضا‌های موجود و بهسازی فضا‌های کتابخوانی، فاز دوم بازطراحی کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) کلید خورد.

در فاز دوم بازطراحی این کتابخانه جا به جایی و یکپارچه سازی مخزن اصلی، ایجاد بخش خدمات مبتنی بر وب، بهسازی بخش نشریات، ایجاد بخش تخصصی نوجوانان (شامل مخزن، اتاق علم، ساختکده)، توسعه بخش تخصصی کودک و بهسازی بخش مرجع کتابخانه در دستور کار قرار گرفته است.

تامین هزینه فازدوم بازطراحی کتابخانه امام (ره) از محل اعتبارات استانی و تملک دارایی انجام می‌شود، ولی ادامه‌ی این اقدامات و توسعه و گسترش برنامه‌های عمرانی در کتابخانه‌ها به حمایت مالی مسئولان استانی به ویژه پرداخت سهم نیم درصد درآمد شهرداری‌ها نیاز دارد.

با توجه به اینکه کتابخانه‌های عمومی به عنوان بازوان فرهنگی کشور مجموعه‌هایی توانمند و مفید در خدمات رسانی متنوع فرهنگی، اجتماعی، آموزشی به مخاطبان هستند، شایسته است مسئولان استان اهتمام بیشتری نسبت به رفع مسایل و مشکلات مالی کتابخانه‌ها داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.