برای بازطراحی کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین ۱۵ میلیارد ریال هزینه شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: برای فاز نخست بازطراحی کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین ۱۵ میلیارد ریال هزینه شد.

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: بازطراحی فاز نخست این کتابخانه به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی استان قزوین در مراحل پایانی قرار دارد و در این طرح از بهترین و به روزترین تجهیزات برای اعضا و مراجعان آن استفاده شده است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه کمی و کیفی خدمات کتابخانه ها، یادآور شد: در فاز نخست بازطراحی کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) قزوین سالن‌های مطالعه مورد توجه جدی قرار گرفته و از محل اعتبارات تملک دارایی ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای امکان استفاده از چهار سالن مطالعه با به روزترین تجهیزات به صورت همزمان برای بانوان و آقایان فراهم خواهد شد.

به گفته وی، تلاش داریم تا با گسترش فضا‌های کتابخانه ای، گام‌های موثری جهت ارتقای فرهنگ مطالعه و انس هرچه بیشتر مردم با کتابخانه‌ها در استان قزوین برداریم.

محمدبیگی، بهسازی فضا‌های کتابخانه‌های قدیمی را یکی از مهمترین دغدغه‌های این مدیریت دانست و تاکید کرد: بازطراحی و بهسازی فضا‌های موجود بهترین روشی است که می‌توان از طریق آن با کمترین هزینه خدمات گسترده و متنوع تری را به مخاطبان ارایه داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یکی از راه حل‌های برون رفت از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: توسعه فرهنگی از این نظر که جامعه را در خلق زندگی و محیط خود توانا می‌کند یا به عبارتی واضح تر، انسان را قادر به مشارکت فعال در زندگی و محیط می‌سازد، برای جامعه مخاطب ما بسیار مهم است.

محمدبیگی تصریح کرد: امیدواریم با اجرایی کردن برنامه ریزی‌های انجام شده در آینده نزدیک شاهد توسعه چشمگیر و ارتقای وضعیت کتابخانه‌های عمومی و کتابخوانی در سطح شهر‌ها و روستا‌های استان قزوین باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.