سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی سالمندان یزدی برای دریافت واکسن رایگان آنفلوآنزا

رئیس گروه بیماری‌های واگیر علوم پزشکی یزد، از معرفی ۴۷۹ نفر از سالمندان و کارکنان مراکز توانبخشی و مراقبتی برای تزریق واکسن آنفلوانزا خبر داد.

مژگان مینوسپهر رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، گفت: در سال ۱۴۰۲ و در مرحله اول، تعداد ۴۷۹ نفر از سالمندان و کارکنان مراکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی تحت پوشش سازمان بهزیستی برای تزریق واکسن انفلوانزا معرفی شده‌اند. 
 
او افزود: براساس دستورالعمل‌های صادر شده یکی از گروه‌های اولویت دار برای دریافت واکسن رایگان، سالمندان ساکن در مراکز نگهداری سالمندان، معلولین جسمی حرکتی، معلولین عصبی عضلانی، معلولین ذهنی، بیماران روانی مزمن، کودکان بی سرپرست و زنان آسیب دیده اجتماعی هستند که با هماهنگی سازمان و ادارات کل بهزیستی، تیم‌های مراکز بهداشتی، مراجعه و واکسن را تزریق می‌کنند.
 
 مینوسپهر با اشاره به این که واکسیناسیون سالانه آنفلوانزا امروزه برای تمام افراد بالای شش ماه سن توصیه می‌شود، گفت: به علت محدودیت تولید و سهمیه واکسن آنفلوانزای انسانی وزارت بهداشت، براساس توصیه‌های بین‌المللی و تصمیمات کمیته ملی کشوری آنفلوانزا، دستورالعمل نحوه مصرف در گروه‌های اولویت‌دار مشمول دریافت واکسن آنفلوانزا را هر ساله تدوین و براساس آن واکسن آنفلوانزا به صورت رایگان از طرف وزارت بهداشت در اختیار مراکز بهداشت استان‌ها قرار می‌گیرد.
 
او اظهار داشت: واکسیناسیون در برابر آنفلوانزا به طور موثری از بیماری شدید و عوارض آن، مراجعات سرپایی و میزان بستری شدن در بیمارستان به علت بیماری آنفلوانزا جلوگیری می‌کند و تزریق این واکسن خطر بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه را ۶۰ تا ۸۲ درصد و در بالغین، خطر مرگ ناشی از آنفلوانزا را تا حدود ۳۱ درصد کاهش می‌دهد.
 
 مینوسپهر افزود: مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی فاطمه الزهرا (س) تفت، مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی بهار یزد، مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی نشاط مهریز، مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی شبنم میبد، مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی فیض و مجد اردکان و مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی قیومی ابرکوه مراکز معرفی شده سال جاری برای تزریق رایگان واکسن هستند.
 
رییس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در پایان تصریح کرد: تزریق واکسن در این مراکز با هماهنگی ادارات بهزیستی، توسط تیم‌های واکسیناسیون مراکز بهداشت انجام می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.