رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: واکسن آنفلوانزا هنوز در اختیار این دانشگاه قرار نگرفته است و به محض تامین آن، واکسیناسیون گروه هدف توسط بخش خصوصی و دولتی انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سیداحمد هاشمی رییس دانشگاه  علوم پزشکی خراسان شمالی اجرای واکسیناسیون آنفلوانزا در دستور کار دانشگاه علوم پزشکیعلوم پزشکی استان گفت:گروه هدف واکسیناسیون آنفلوانزا، افراد پرخطر شامل مادران باردار، کودکان زیر ۵سال و افراد دارای بیماری خاص و دارای نقص ایمنی هستند.

هاشمی افزود: با توجه به شرایط همزمانی شیوع کرونا و آنفلوانزا، دغدغه بسیاری از خانواده‌ها زدن واکسن آنفلوانزا است در صورتی که این واکسن، هیچ تاثیری در پیشگیری از بیماری کرونا ندارد.


بیشتر بخوانید


او  گفت:اگر مسائل بهداشتی مثل زدن ماسک، شست و شوی مکرر دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی رعایت شود، علاوه بر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از ابتلای فرد به ویروس آنفلوانزا نیز پیشگیری خواهد شد.

رییس دانشگاه  علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه دوره نهفتگی بیماری آنفلوانزا کوتاهتر از بیماری کرونا است ،گفت: با رعایت مسائل بهداشتی، راحت‌تر می‌توان از ابتلا به بیماری آنفلوانزا جلوگیری کرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.