سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنان و کودکان در معرض آسیب، زیر چتر حمایتی دستگاه قضایی

رئیس کل دادگستری کرمان گفت: برنامه شناسایی و حمایت از زنان، اطفال و نوجوانان در معرض آسیب و آسیب دیده در دستور کار دستگاه قضایی کرمان قرار گرفته است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست هم اندیشی مسئولان قضایی استان کرمان با موضوع بررسی مشکلات دفاتر حمایت از حقوق کودکان و زنان آسیب دیده  گفت: هم اکنون ۲۰ دفتر حمایت از کودکان و زنان آسیب دیده در حوزه‌های قضایی سراسر استان  کرمان و همچنین مرکز استان در حال فعالیت و ارائه خدمات می‌باشند.

او با بیان اینکه برنامه شناسایی و حمایت از زنان، اطفال و نوجوانان در معرض آسیب و آسیب دیده در دستور کار دستگاه قضایی استان  کرمان قرار گرفته است، تاکید کرد: باید از ظرفیت مشاوران خانواده در شعب دادسرا و دادگا‌های خانواده و دادگاه‌های ویژه کودکان و اطفال استفاده شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تاکید کرد: بایستی پیگیری‌های لازم برای ایجاد فضای مناسب برای راه اندازی یا فعالسازی دفاتر حمایت از زنان در دادستانی مرکز استان و سایر حوزه‌های قضایی در دستور کار قرار گیرد و ملزومات، امکانات و تجهیزات مورد نیاز این دفاتر فراهم شود.

در ادامه سیدمهدی قویدل ، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بر لزوم اجرای برنامه‌های حمایت از کودکان و زنان آسیب دیده تاکید کرد و گفت: لازم است اطلاع رسانی از سوی شبکه‌های استانی و رسانه‌ها در خصوص راه اندازی دفاتر حمایت انجام گیرد.

او بر غربالگری زنان در معرض آسیب‌های اجتماعی از سوی دستگاه‌های متولی تاکید کرد و بیان داشت: در دفاتر حمایت، بررسی مشکلات و آسیب‌های ناشی از مشکل در زنان شناسایی می‌شود و سپس تعیین بهترین راهکار برای رسیدگی و رفع مشکل آن‌ها ارائه می شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.