سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهیاران برای جلوگیری از خسارات بروز سیل، اقدامات لازم را انجام دهند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری گفت: دهیاران باید در جهت مقابله با مخاطرات سیل، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی لازم را به اهالی روستا انجام دهند.

لیلا غریب مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری در نشست مدیریت سیلاب در روستا‌های استان قزوین گفت: از دهیاران انتظار داریم که به منظور پیشگیری از بروز خسارات و صدمات احتمالی سیل همکاری لازم با شرکت آب منطقه‌ای در جهت ایمن‌سازی رودخانه‌ها و مسیل‌ها داشته باشند.

غریب افزود: دهیاران به عنوان نمایندگان حاکمیت در روستا‌ها باید درخصوص آمادگی جهت مقابله با سیلاب، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند. 

وی اظهار کرد: بازدید از منازل و بررسی موقعیت قرارگیری آن‌ها نسبت به رودخانه‌ها و استفاده از تجربیات اهالی قدیم روستا در مواجهه با سیل، از دیگر مواردی است که انتظار داریم دهیاران در این مورد پیگیری لازم را داشته باشند.

غریب اضافه کرد: براساس گزارش سازمان هواشناسی کشور در پائیز و زمستان سال جاری با پدیده ال نینو و بارش‌های بیش از حد میانگین بلند مدت در استان مواجه خواهیم بود و این یعنی باید آمادگی مواجه شدن با سیلاب‌های احتمالی را بیش از پیش داشته باشیم.

 مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری بیان کرد: هرگونه دخل و تصرف در حریم و بستر رودخانه موجب تشدید خسارات ناشی از سیل می‌شود، بنابراین باید از ساخت و ساز در بستر رودخانه جلوگیری کرد، متاسفانه شاهد آن هستیم که خانه‌هایی که در حاشیه و هم سطح رودخانه‌ها بنا شده اند خسارات زیادی را از سیلاب تجربه کرده اند این امر اهمیت تهیه بیمه نامه برای منازل روستایی را بیش از پیش نشان می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.