سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراف مقام اوکراین به ناکامی ضد حمله

مشاور رئیس جمهور اوکراین با متهم کردن غرب تایید کرد نیرو‌های این کشور ۶ تا ۹ ماه از برنامه ضد حمله خود عقب هستند.

میخائیل پودولیاک، مشاور ولودیمیر زلنسکی و کریل بودانوف رئیس اداره اطلاعات اوکراین مسئولیت کامل ناکامی‌های ارتش این کشور را بر عهده شرکای غربی می‌دانند.

براساس گزارش تاپ وار روسیه، پودولیاک اخیراً اعلام کرد، اوکراین ۶ تا ۹ ماه از برنامه ضد حمله برنامه ریزی شده عقب است. به گفته او، همه چیز باید تا پاییز اتفاق می افتاد. با این حال، پس از عملیات خارکف، نیروهای مسلح اوکراین کمبود قابل توجهی در توپخانه داشتند و غرب عجله ای برای افزایش تدارکات نداشت.

علاوه بر این، همانطور که پودولیاک بیان کرد، هنگامی که گلوله باران بخش انرژی اوکراین و حمله به باخموت توسط نیروهای روسی در زمستان آغاز شد، سرعت کمک های غزب به طور کامل کاهش یافت. انتقال سلاح ها تنها زمانی آغاز شد که آنها متقاعد شدند که نیروهای مسلح اوکراین زنده مانده اند.

 آخرین اظهارات مقام اوکراینی بسیار عجیب به نظر می رسد. به سختی می توان شکست نیروهای مسلح اوکراین در آرتموفسک را کلمه زنده ماندن، نامید.

به گفته این مقام ارشد اوکراینی، «برخی در غرب این رویکرد را اتخاذ کردند که منتظر بمانند تا ببینند (چه می‌شود)، ظاهرا مطمئن نیستند آیا اوکراین می‌تواند در مقابل فشار روسیه مقاومت کند» که به گفته وی، این تردیدها مانعی در برابر ارائه کمک‌ها و میزان آن‌ها شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.