خبرگزاری انگلیسی رویترز فاش کرد نیرو‌های اوکراین در خارج از شهر باخموت متحمل تلفات سنگینی شدند.

مقامات نظامی اوکراین ادعا کردند که نیرو‌های این کشور در حال پیشرفت در هر دو بخش شرقی و جنوبی ضد حمله چهار ماهه خود هستند.

براساس گزارش رویترز، گزارش‌های روسی از درگیری‌ها نشان می‌دهد که نیرو‌های مسکو حملات اوکراین را در نزدیکی شهر ویران شده باخموت در شرق دفع کرده و در حملات به مواضع اوکراین در خارج از شهر تلفات سنگینی وارد کرده‌اند.

هدف ضدحمله اوکراین کنترل مناطق اطراف باخموت به منظور بازپس گیری شهر است که پس از ماه‌ها نبرد سنگین در ماه مه توسط نیرو‌های روسی کنترل شد. در جنوب، کی یف می‌خواهد به سمت دریای آزوف پیشروی کند تا یک پل زمینی جنوب به شرق روسیه را قطع کند.

ایلیا یولاش، سخنگوی گروه نیرو‌های شرق اوکراین، گفت: نیرو‌ها موفقیت نسبی را در نزدیکی آندریوکا که نیرو‌های روسیه ماه گذشته همراه با منطقه مجاورش کلیشیوکا به تصرف خود درآوردند، به دست آوردند.  ما در حال دفع حملات مداوم در نزدیکی کلیشچیوکا و آندریوکا هستیم.

حمله متقابل اوکراین در هر دو صحنه پیشرفت کندی داشته است، اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و سایر مقامات غربی انتقاد‌ها مبنی بر اینکه اوکراین در دستیابی به اهداف خود شکست خورده است و اشتباهات استراتژیک مانع رشد آن شده است را رد کرده اند. اما همچنان ۱۹ ماه پس از شروع جنگ بر اساس برآورد‌های غربی، روسیه ۱۸ درصد از خاک اوکراین را در اختیار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار