سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسناد مالکیت پنج اثر تاریخی در آذربایجان‌غربی صادر شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی گفت: برای اولین بار در این استان، پنج اثر از آثار تاریخی و ملی صاحب سند ملکی شدند که این روند همچنان ادامه دار خواهد بود.

حمید شایان مهر مدرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی گفت: تخت سلیمان تکاب، تپه قره حسنلوی نقده، کلیسای تادئوس مقدس روستای قره کلیسای چالدران، کلیسای زور زور ماکو و قلعه بسطام چایپاره به صورت رسمی صاحب سند ملکی صادره از ثبت اسناد شدند.

وی افزود: صدور اسناد تک برگی اماکن تاریخی ثبت شده ملی از جمله برنامه ریزی‌های این اداره به شمار می‌رود و علاوه بر پنج اثر اولیه، آثار دیگر نیز به تدریج صاحب سند خواهند شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت سنددار شدن ابنیه تاریخی اضافه کرد: این امر موجب حفظ و مراقبت از تاریخ و تمدن چندین هزار ساله ایران می‌شود و از دست اندازی و تخریب افراد سودجو جلوگیری می‌کند.

شایان مهر ادامه داد: صیانت و حفاظت از حریم این آثار که تعدادی از آن‌ها نیز ثبت جهانی هستند، نمایانگر تمدن دیرینه و هم زیستی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب از دیرباز در این سرزمین است که در اذهان عمومی جامعه نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.