سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس نمایندگی وزارت خارجه در خراسان رضوی:

منطقه آزاد تجاری دوغارون ایران به محل بازتولید کالا برای افغانستان تبدیل شود

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسان رضوی گفت: افغانستان بازار مناسبی برای تولیدکنندکان و سرمایه گذاران ایرانی بوده و شایسته است این منطقه تجاری تبدیل به محل تکمیل و بازتولید کالا‌های نیمه ساخته برای صادرات به افغانستان شود.

احمد معصومی فر رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسان رضوی گفت: منطقه آزاد تجاری دوغارون خراسان رضوی می‌تواند به محل سرمایه گذاری مشترک تولیدکنندگان و تجار ایرانی و افغانستانی و فعالیت بنگاه‌های اقتصادی مشترک تبدیل شود.

وی افزود: حتی این امکان فراهم است تا محصولات و کالا‌های تولید افغانستان در بخش‌هایی مختلف در این منطقه آزاد فرآوری شده و به بازار‌های ایران وارد شود.

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسان رضوی اظهار داشت: متاسفانه با وجود اینکه مخازن بزرگ برای صادرات سوخت در منطقه ساخته شده، همچنان قاچاق سوخت در منطقه دوغارون به شکل‌های مختلف در حال انجام است.

معصومی فر ادامه داد: در صورت راه اندازی منطقه آزاد تجاری- صنعتی دوغارون با ارائه راهکار‌هایی می‌توان از قاچاق سوخت در منطقه نیز جلوگیری کرد.

وی منطقه آزاد اقتصادی دوغارون را ظرفیتی فوق العاده برای استان توصیف کرد و گفت: البته برای استفاده از این ظرفیت نیاز زیادی به تامین زیرساخت‌ها در منطقه داریم و از طرفی برای تقویت مراودات تجاری در منطقه نیازمند نقش آفرینی بیشتر بخش خصوصی هستیم.

قانون ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی دوغارون در جلسه علنی ۲۷ شهریور ماه مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید و ۱۵ مهرماه امسال (دو روز قبل) رییس جمهور این قانون را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.