سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانداران واگذاری زمین‌های ۵۰۰ متری به روستاییان را پیگیری کنند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فرمانداران واگذاری زمین‌های ۵۰۰ متری به روستاییان را با هدف جلوگیری از مهاجرت به حاشیه شهر‌ها و رونق ساخت و ساز در روستا‌ها پیگیری کنند.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای تامین مسکن گفت: دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان زیرساخت‌های مربوط به طرح نهضت ملی مسکن، خودمالکان، گروه‌های ساخت و مسکن روستایی استان را با اولویت آب‌رسانی به‌موقع تامین کنند.

غلامعلی حیدری تاکید کرد: رییس‌جمهور شورای‌عالی مسکن را ماهانه تشکیل می‌دهد و ساخت مسکن را از اولویت‌های دولت سیزدهم قرار داده و در این مسیر ریل‌گذاری‌های مناسبی شده است.

وی افزود: در چهارمحال و بختیاری با اهتمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط اقدامات مناسبی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده امام تلاش جدی‌تر و سریع‌تر برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح در استان ضروری است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، خودمالکان، گروه‌های ساخت و مسکن روستایی در استان را در اولویت قرار دهند و گزارش عملکرد خود را در نشست بعدی ارائه دهند.

وی با اشاره به ممنوعیت سپرده‌گذاری در بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، خودمالکان، گروه‌های ساخت و مسکن روستایی در استان یادآور شد: بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات اهتمام ویژه داشته باشند و فرمانداران هم بر این موضوع نظارت کنند.

رییس شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری همچنین گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی و بانک‌های عامل استان اختلاف‌های آماری خود را رفع و اطلاعات مورد نیاز را در سامانه طرح نهضت ملی مسکن وارد و ثبت کنند.


بیشتر بخوانید


وی با تاکید بر لزوم روان‌سازی در فرایند پرداخت تسهیلات مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن، خودمالکان، گروه‌های ساخت و مسکن روستایی در چهارمحال و بختیاری گفت: سهم هر شهرستان از این تسهیلات مشخص شده و جذب ۱۰۰ درصدی آن ضروری است.

حیدری همچنین از مدیرکل راه و شهرسازی استان خواست گزارش پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، خودمالکان، گروه‌های ساخت و مسکن روستایی در تمامی شهرستان‌های استان را تا نشست بعدی شورای تامین مسکن تهیه و ارائه کند.

وی تصریح کرد: فرمانداران واگذاری زمین‌های ۵۰۰ متری به روستاییان را با هدف جلوگیری از مهاجرت به حاشیه شهر‌ها و رونق ساخت و ساز در روستا‌ها پیگیری کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواست نسبت به تامین زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در سریعترین زمان ممکن اقدام کند و زمین‌هایی را برای توسعه روستا‌ها و رونق ساخت و ساز مسکن به روستا‌ها الحاق کند.

حیدری همچنین گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زمین‌های مورد نظر برای طرح جوانی جمعیت را تامین و به متقاضیان واجد شرایط واگذار کند.

وی گفت: صدور پروانه‌های ساختمانی برای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری مطلوب است، اما باید مشکلات و موانع احتمالی شناسایی، رفع و صدور این پروانه‌ها تسریع شود.

رییس شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان زیرساخت‌های مربوط به طرح نهضت ملی مسکن، خودمالکان، گروه‌های ساخت و مسکن روستایی استان را با اولویت آب‌رسانی به‌موقع تامین کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: فرمانداران هم مصوبات شورای تامین مسکن استان را بومی‌سازی و در شهرستان‌های خود عملیاتی کنند.

استاندار چهار محال و بختیاری با اشاره به روند کُند اجرای بافت فرسوده در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: فرمانداران و شهرداران استان بافت فرسوده را در طرح نهضت ملی مسکن قرار دهند تا اجرای طرح در این بخش هم سرعت بیشتری داشته باشد.

وی شناسایی و رفع مشکلات باقی‌مانده از طرح مسکن مهر را ضروری دانست و یادآور شد: طرح نهضت ملی مسکن در استان تا مرحله سفت‌کاری انجام و سپس برای نازک‌کاری و تکمیل طرح با بهره‌گیری از تسهیلات بانکی به متقاضیان واجد شرایط واگذار شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.