سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد هزاران شغل جدید با هوش مصنوعی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: هوش مصنوعی توانایی ایجاد چندین هزار شغل جدید را دارد.

آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه میبد در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: ما در زمینه مشاغل، فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی عقب هستیم و بار سنگینی بر دوش این دانشگاه است که باید محقق شود.

او افزود: هوش مصنوعی یکی از قلمرو‌های پیش روی ماست که پنج هزار شغل را کنار زده و چندین هزار شغل را به وجود می‌آورد و خیلی از مشاغل را هم دچار تغییر و تحول می‌کند.

اعرافی تصریح کرد: دانشگاه‌های ما باید فضای خاصی برای تولید علمی، دانش و نظریه باشد و دانشگاه فنی حرفه‌ای هم می‌تواند بخش اعظمی از این ماموریت را در سطح کشور برعهده بگیرد.

او بر پیوست فرهنگی، دینی و انقلابی در نظام علمی و آموزشی دانشگاه فنی حرفه‌ای تاکید کرد و اظهار داشت: این دانشگاه مثل آموزش و پرورش باید در مباحث فرهنگی و دینی درون رشته‌ای تقویت شود.

امام جمعه میبد سرآمد بودن آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای برادران و خواهران میبد در ابعاد معنوی و انقلابی را خواستار شد و گفت: در همه رشته‌های دانشگاه فنی حرفه‌ای غیر از نگاه‌های تخصصی، قواعد عمومی اسلامی وجود دارد که مهم است و دانشجویان باید نگاه قرانی و نهج البلاغه‌ای داشته باشند.

علیرضا اعرافی ادامه داد: رویکرد نظام در برنامه ششم توسعه، هدایت ۷۰ درصد دانش آموزان به سوی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی بود که فقط ۳۰ درصد تحقق یافته که این آمار در میبد بین ۵۰ تا ۶۵ درصد است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.