سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید محصول دانش بنیان قارچ کُش از طریق فرمولاسیون نوعی باکتری برای اولین بار در کشور

مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان گفت: نوعی قارچ کُش برای اولین بار در کشور از طریق فرمولاسیون نوعی باکتری از خاک استان یزد تولید شد.

سعیدپور مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان گفت: برای اولین بار در کشور این شرکت دانش بنیان موفق به تولید نوعی قارچ کُش از فرمولاسیون باکتری باسیلوس میکویدس شد.

او بیان کرد: این نوع باکتری از خاک ارزشمند استان یزد نمونه برداری و فرمولاسیون شد که در تولید این نوع قارچ کُش استفاده شده و به دلیل فوایدی که دارد کاملا با سایر قارچ کُش‌ها متفاوت است

مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان اظهار داشت: این نوع قارچ کُش دارای فوایدی شامل تضمین سلامت انسان و نداشتن ضرر برای محیط زیست است همچنین سبب رشد مناسب و افزایش طول عمر گیاه می‌شود.

سعیدپور گفت: نمونه برداری از خاک استان یزد و تولید محصولات دانش بنیان ادامه دارد که بعضی از این محصولات برای اولین بار در دنیا تولید می‌شود.

مشتاقیون محقق و همکار این طرح نیز بیان کرد: توالی یابی از ژنوم باکتری‌ها صورت می‌گیرد و این باکتری‌ها از خاک ارزشمند یزد نمونه برداری و فرمولاسیون می‌شود که کار ارزشمندی است.

او ادامه داد: این قارچ کُش از محصولات خارجی نیز بهتر است و ایران با تولید و انبوه سازی این محصول به خودکفایی کامل در این زمینه رسیده است.

طباطبایی محقق و همکار این طرح نیز تصریح کرد: سویه‌های باسیلوس از خاک ارزشمند یزد جدا شده همچنین این خاک کیمیا است و برای تولید محصولات دانش بنیان مفید است.

 

 

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.