سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در شورای اداری گلباف مصوب شد؛

از احیای قالی گلباف تا رونق گردشگری منطقه

در شورای اداری گلباف در خصوص زیرساخت جاده‌ای، احیای قالی گلباف و اشتغال زایی، تامین و تجهیز سالن‌های ورزشی و رونق گردشگری منطقه تصمیم‌گیری شد.

شورای اداری بخش گلباف کرمان جمعه ۱۴ مهر با حضور استاندار کرمان، امام جمعه بخش گلباف، نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، فرماندار کرمان و تعدادی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد. 

محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان در این جلسه گفت: منطقه گلباف، دارای ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه‌های مختلف است که می‌توان به عنوان نمونه به گردشگری آن اشاره کرد؛ اما در عین حال دارای ضعف‌هایی است که باید برطرف شود. 

او اولویت اول منطقه گلباف را راه‌های ارتباطی عنوان کرد و افزود: در صورت برطرف شدن مشکلات ارتباطی و جاده‌ای، امنیت حاشیه کویر و اشتغال زایی حاصل می‌شود و این امر موجب رونق منطقه خواهد بود؛ بنابراین بر این اساس پیگیر تامین منابع آن برای حل این مسئله هستیم. 

استاندار کرمان بیان داشت: تعدادی سالن‌ ورزشی نیز در گلباف احداث شده است که مشکل تامین و تجهیز سرمایشی و گرمایشی دارند که مقرر شد تا طی چند ماه آینده تامین شوند، همچنین در حوزه کشاورزی با توجه به بازدید انجام شده از سوی مدیرکل جهاد کشاورزی استان، مقرر شد جلسه‌ای تشکیل و به مشکلات کشاورزان رسیدگی شود. 

او با اشاره به وجود مگس مدیترانه‌ای در منطقه، تصریح کرد: برای پیگیری و رفع این موضوع نیز می‌توان از تجربه منطقه دلفارد جیرفت استفاده کرد؛ چرا که در این زمینه تجربیات خوبی دارند. همچنین در زمینه احیای قنوات نیز مساعدت و همکاری خواهیم کرد. 

فداکار رفع مسائل مخابراتی و ارتباطی را مستلزم ایجاد زیرساخت و  فیبرنوری دانست و افزود: در زمینه تجهیز آزمایشگاه نیز همکاری و مساعدت خواهیم کرد و در خصوص شهرستان شدن این منطقه نیز الزامات قانونی وجود دارد که باید بر اساس آن تصمیم‌گیری کرد. 

او نماد‌سازی برای شهید پورجعفری در بخش گلباف را نیز مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: آبگرم سیرچ، ظرفیت بسیار خوب درمانی و گردشگری در منطقه محسوب می‌شود که بر این اساس باید جلسه‌ای با رئیس اوقاف کشور برای حل مسائل موجود برگزار شود. 

استاندار کرمان تصریح کرد: قالی گلباف از دیگر ظرفیت‌های مهم این منطقه محسوب می‌شود؛ بنابراین چنانچه نیروی کار در گلباف وجود داشته باشد، سرمایه‌گذار آن نیز حاضر است که با ایجاد زیرساخت لازم، حمایت از نیروی کار و تامین بازار فروش آن، قالی گلباف احیا شود. 

حجت‌الاسلام پورشیخعلی، امام جمعه بخش گلباف در این جلسه با اشاره به اینکه بخش گلباف بیش از ۴۰۰ جانباز و ۱۲۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است، گفت: فعالیت‌های خوبی در منطقه انجام شده و باید از مسئولان تشکر کرد؛ اما در حوزه زیرساختی ضعف‌های اساسی وجود دارد که باید برطرف شود. 

او یکی از مطالبات بخش گلباف را اتمام جاده بم- گلباف - نهبندان دانست که از سال ۸۲ شروع شده؛ اما هنوز به اتمام نرسیده است؛ افزود: در مجموع بر اساس برآورد انجام شده چنانچه مشکل ۷۰ کیلومتر جاده‌ای بخش گلباف برطرف شود، مشکل زیرساختی منطقه حل می‌شود. 

امام جمعه گلباف بیان داشت: نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان ساختمان معطل ۳ میلیارد تومان برای انجام فعالیت‌های ورزشی است که درخواست تامین تجهیزات را داریم. از طرف دیگر نبود آزمایشگاه نیز یکی دیگر از مشکلات بخش است که انتظار داریم مورد رسیدگی قرار گیرد. 

محمد مهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این جلسه کشت زعفران، ساخت کارخانه نوشابه‌سازی تلخون، احیای قنوات، استفاده از توانمندی مسئولیت اجتماعی صنایع بزرگ استان و سازمان برنامه و بودجه در احداث جاده منطقه گلباف را مورد تاکید قرار داد. 

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: مهم ترین مشکل مردم منطقه گلباف جاده و راه است؛ بنابراین  باید تاریخ و زمان ساخت جاده منطقه گلباف برای سهولت و تسریع راه مشخص شود. 

سرمایه‌گذاری برای ایجاد مجموعه گردشکری آبگرم سیرچ، پیگیری احداث بزرگ‌ترین کارخانه سرب و روی در جنوب کرمان، پیگیری برای احداث شهرک صنعتی و مجتمع کشت و صنعت در کشیت نیز از دیگر مباحث مطرح شده از سوی پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بود. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.