سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۱۱ هزار فرصت شغلی جدید در لرستان ثبت شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: اولویت و اصلی‌ترین شاخص کارکرد دولت در حوزه ایجاد اشتغال می‌باشد که امسال بنابر ثبت سامانه"رصد" ۱۱ هزار و ۳۲۱ شغل جدید در استان ایجاد شده است.

"سیروس ابراهیمی"  در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان بیان کرد: به همین منظور سال گذشته ۴۰ هزار نفر سهمیه اشتغال در استان داشتیم که درصد بالایی از آن‌ها محقق شد و اقدام خوبی در لرستان بود.

وی افزود: امسال نیز سهمیه اشتغال استان ۲۹ هزار و ۵۴۴نفر است که تاکنون ۱۱ هزار و ۳۲۱ شغل ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون منابع تبصره‌ای به ویژه تبصره ۱۸ به استان ابلاغ نشده و واحد‌های اجرایی نتوانستند تسهیلات دریافت کنند ادامه داد: براساس سامانه رصد درصد بالایی از اشتغال‌های ابلاغی محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی در ثبت اشتغالزایی سامانه رصد تعلل داشتند عنوان کرد: تحقق اشتغال در دولت و دستگاه‌های اجرایی اولویت است و در جلسات شورای برنامه ریزی رصد اشتغال مورد پیگیری قرار می‌گیرد تا دستگاه‌ها توجه بیشتری به این مهم داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان همچنین گفت: سه زنجیره ارزش راهبردی در استان پیشنهاد، تاکنون ۲۰ جلسه در این راستا تشکیل و راهبرد زنجیره‌های ارزش مشخص شده است.

ابراهیمی افزود: براساس استعداد‌های استان سه زنجیره پرورش آبزیان، کشت گیاهان دارویی به ویژه گل محمدی و پودر کربنات کلسیم تعریف شده است که توسعه زنجیر‌های ارزش راهبردی از برنامه‌های وزارت کشور می‌باشد.

 

برچسب ها: اشتغال ، استانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.