سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) بروجرد گفت: ۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی از ابتدای امسال به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان پرداخت شده است.

رضا لک اظهار داشت: این میزان اعتبار به تعداد ۶۶ طرح خودکفایی در حوزه های مختلف در راستای توانمندسازی مددجویان پرداخت شد.

وی افزود: این طرح‌ها در زمینه های مختلفی از جمله خدمات، صنایع دستی، دامپروری، کشاورزی و حمل و نقل اجرا شده و براساس شرایط متقاضیان، علاقه مندی، استعداد و تخصص فنی با اولویت خانوارهای تحت حمایت و فرزندان مددجویان تحت پوشش اجرا شده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) بروجرد با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۷۷ طرح اشتغالزایی فعال وجود دارد، بیان کرد: یکی از اهداف کمیته امداد توانمندسازی افراد تحت پوشش است و در این راستا، سیاست اشتغالزایی در کمیته امداد مبتنی بر آموزش، ایجاد مشاغل خانگی، کارگاه های کوچک و زودبازده است.

لک با اشاره به اینکه هدف اصلی خودکفایی مددجویان است، ادامه داد: این هدف از طریق پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان دنبال می شود تا خانواده های تحت پوشش پس رسیدن به این خودکفایی و درآمد از طریق اشتغال به مرور از چرخه حمایتی این نهاد حمایتی خارج می شوند.

وی افزود: در همین راستا ۱۵۰ مددجو خودکفا و از چرخه مددجویی کمیته امداد خارج شده اند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) بروجرد با بیان اینکه هم اکنون تعداد مدجویان مستعد شغل پذیری یک هزار و ۲۰۰ نفر است، یادآور شد: کمیته امداد شهرستان در راستای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش و کاهش فقر در خانواده های نیازمند در مجموع به ۱۱ هزارو ۲۰۰ خانوار با جمعیت ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر خدمات حمایتی ارائه می‌دهد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.