سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۲ هزار و ۸۰۰ دز واکسن رایگان آنفلوآنزا در چهارمحال و بختیاری

توزیع ۲ هزار و ۸۰۰ دز واکسن رایگان آنفلوآنزا  در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: توزیع ۲هزار و ۸۰۰ دز واکسن آنفلوانزا در بخش دولتی آغاز شد که به صورت رایگان در اختیار جامعه خطر قرار خواهد گرفت. 

اصغر نوروز زاده افزود: با توجه به قرار گرفتن در فصل پاییز و لزوم ایجاد ایمنی در مقابل بیماری‌های تنفسی با تاکید بر بیماری آنفلوآنزا، گروه‌های در معرض خطر به صورت رایگان از این واکسن بهره‌مند خواهند شد.

وی اظهار داشت: واکسن آنفلوانزا ایرانی برای کارکنان شاغل در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های تشخیصی و تحقیقاتی، کارکنان شاغل در درمانگاه‌ها و کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی، دانشجویان گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی که در فصل سرد سال وارد بخش‌های بیمارستان می‌شوند و کارکنان شاغل در نظام بهداشتی توزیع خواهد شد.

نوروززاده افزود: کارکنان شاغل در پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی و سازمان دامپزشکی و سازمان حفاظت محیط‌زیست، کارکنان نیروهای نظامی انتظامی و حفاظتی شاغل در بخش‌های ارائه خدمات بهداشتی درمانی، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی، گروه‌های پرخطر در جامعه ایثارگران و جانبازان، کارکنان و سالمندان ساکن در مراکز نگهداری سالمندان، زنان باردار و مادران تا ۲ هفته پس از زایمان می‌توانند از واکسن رایگان ایرانی بهره‌مندشوند.

به گفته وی، سایر گروه‌های پرخطر از طریق بخش خصوصی و داروخانه‌ها واکسن آنفلوآنزا را دریافت کند.

وی گفت: تب، سرفه و گلودرد از علایم بیماری آنفلوانزا است و سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای ضعیف بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هستند و این افراد باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ، شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون را در دستور کار قرار دهند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.