سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلومبرگ: تجارت دو جانبه روسیه و چین افزایش می‌یابد

یک نشریه آمریکایی انباشت کانتیرهای حاوی کالاهای چینی را نشانه افزایش تجارت بین دو کشور دانست.

نشریه آمریکایی بلومبرگ در گزارشی با استناد به آمار‌ها اخیر نوشت که  در حال حاضر حدود ۱۵۰ هزار کانتینر اضافی از چین در انبار‌های روسیه است و چین کالا‌های زیادی ارسال می‌کند و روسیه نمی‌تواند مازاد جعبه‌های حمل و نقل را مدیریت کند.

«کریستین رولوف» یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Container xChange (پلتفرم تجاری مستقر در هامبورگ) در این گزارش گفت: میزان قابل توجهی محموله از چین به روسیه وجود دارد، اما در مقابل میزان محموله‌های انتقالی از روسیه به چین کم است و این به دلیل تعادل نداشتن تقاضا و عرضه، تأثیر بسیار زیانباری بر تجارت لجستیک کانتینر خواهد داشت.

 در اوایل این ماه، موسسه کیل آلمان برای اقتصاد جهانی داده‌هایی را منتشر کرد که نشان می‌داد برای اولین بار از سال گذشته حجم کالا‌های تخلیه شده در سه بندر بزرگ کانتینری روسیه به سطحی نزدیک می‌شود که در آغاز درگیری اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ مشاهده شد. سه بندر مهم این کشور در سن پترزبورگ (دریای بالتیک) نووروسیسک (دریای سیاه) و ولادی وستوک (سواحل اقیانوس آرام) هستند.

افزایش جریان کانتینر‌ها علیرغم تحریم‌های غرب صورت می‌گیرد که پیوند‌های تجاری قدیمی روسیه را قطع کرد و زنجیره‌های عرضه سنتی را تضعیف کرد و مسکو را واداشت تا به بازار‌های جدید گسترش یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.