سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش گرامیداشت هفته وحدت در بندرعباس

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: وحدت در سایه امنیت ایجاد می‌شود و جمع این دو با یکدیگر اقتدار و شوکت را برای کشور به ارمغان می‌آورد.

 حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در همایش گرامیداشت هفته وحدت اسلامی با عنوان «وحدت رمز فتح قله‌ها» گفت: نیروی نظامی یکی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت در میان کشور‌ها است و لازمه موفقیت در سایر زمینه‌ها نیز تقویت قدرت نظامی و نیرو‌های مسلح است.

او ناتوانی دشمن در ضربه زدن به کشور را ناشی از قدرت و صلابت نیرو‌های مسلح دانست و گفت: اگر اسلام در ابتدای شکل گیری دارای قدرت نظامی و نیرو‌های مسلح قوی نبود، امکان ادامه راه تا امروز وجود نداشت و پیامبر اکرم (ص) قرآن و اسلام را به واسطه جهاد گسترش داد.

نماینده ولی فقیه درهرمزگان گفت: در زمینه وحدت باید روی نقاط مشترک از جمله دشمن تمرکز شود و به همین جهت علما و اندیشمندان باید محتوا‌های زیادی را در زمینه وحدت و همدلی تدوین کنند.


بیشتر بخوانید: مولودی خوانی در بندرعباس به مناسبت آغاز هفته وحدت


حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده گفت: جامعه اسلامی امروز بیش از هر چیز دیگری به فتوا‌های همگرا نیاز دارد.

او با اشاره به اینکه باید منشور وحدت اسلامی تدوین و تبیین شود، گفت: باید انتظارات خود از مقوله وحدت را تبیین و راه روشن خود را انتخاب کنیم تا جهان اسلام به سمت قله‌های پیشرفت و سعادت گام بردارد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: باید روح اخوت و برادری در میان مسلمانان تجلی یابد چرا که وحدت میان مسلمانان یک مساله استراتژیک محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به ظرفیت‌های بالای اقتصادی کشور‌های اسلامی گفت: اگر بازار مشترک اسلامی در میان جهان اسلام ایجاد شود، دیگر تحریم‌ها بی‌اثر و دشمن در این زمینه خلع سلاح می‌شود.

سردار غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه هم در این مراسم گفت: ۸ سال دفاع مقدس مصداق عینی و عملی وحدت شیعه و اهل سنت است.

سردار غلامشاهی گفت: ۱۱ هزار شهید اهل سنت در کشور سند عینی وحدت میان اهل سنت و شیعه است.

او گفت:در دوران دفاع مقدس شیعه و اهل سنت در یک صف واحد نماز می‌خواندند و در شب‌های عملیات در کنار هم می‌جنگیدند.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه گفت: شهید سلیمانی نیز در دوران دفاع مقدس و در کشور‌های عراق و سوریه به عنوان پرچمدار وحدت عینی شیعه و اهل سنت وجودش را برای دفاع از مسلمانان گذاشت.

سردار غلامشاهی گفت: در حال حاضر نیز وحدت شیعه و اهل سنت در جاسک و بندرلنگه موجب آبادانی شهرستان در زلزله‌های چند سال اخیر شده است.

او گفت: با وحدت،عظمت مسلمانان در دنیا فراگیر می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.