به مناسبت سالروز میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت، مراسم مولودی خوانی در مسجد جامع اهل سنت بندرعباس برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده، ولی فقیه در هرمزگان در این مراسم گفت: میلاد پیامبر اکرم (ص) نماد وحدت و همدلی میان مسلمانان است و ایجاد وحدت و ایستادگی در برابر دسیسه‌های دشمنان اسلام ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: برای حفظ و افزایش وحدت باید عوامل اختلاف شناسایی شوند تا بتوان با اختلاف و تفرقه در جامعه مبارزه کرد.

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر احترام به تفکرات دیگران گفت: خودمحوری و تعصبات کور عامل تفرقه است و هوای نفس انسان را گرفتار اختلاف می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده تمسخر اعتقادات دیگران را یکی دیگر از عوامل اختلاف عنوان کرد و گفت: انسان حتی اگر عقاید دیگران را قبول نداشته باشد، باید به آن تفکر احترام بگذارد.

شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس هم گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) دریای فیض و رحمت است و خداوند ایشان را به عنوان نمونه انسان کامل به جهانیان معرفی کردند.

شیخ جمالی گفت: وضعیت فعلی جهان اسلام و دیگر مناطق جهان مانند جنگ ها، نفرت پراکنی‌ها و دسیسه‌های دشمنان علیه مسلمانان بویژه میهن ما، ضرورت حفظ وحدت و جلوگیری از تفرقه را بیش از پیش نمایان می‌کند.

او گفت: باید با پایبندی به یک اصول مشترک، اتحاد و همدلی، ابهت و بزرگی بدست آوریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.