سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷ متهم میاندوآبی به مجازات جایگزین حبس محکوم شدند

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: دادگاه کیفری ۲ میاندوآب ۷ متهم را به مجازات جایگزین حبس شامل تهیه لباس برای دانش آموزان خانواده زندانیان بی‌بضاعت محکوم کرد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: دادگاه کیفری ۲ میاندوآب حکم مجازات جایگزین حبس و تهیه لباس مورد نیاز دانش آموزان خانواده زندانیان بی بضاعت حوزه قضایی به ارزش ۷۷۰ میلیون ریال صادر کرد.

وی اضافه کرد: در ادامه روند صدور مجازات‌های جایگزین حبس در استان، رئیس شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ میاندوآب، با احراز شرایط قانونی، متهمان ۷ پرونده را به جای حبس به مجازات‌های جایگزین محکوم کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در این احکام تاکید شده که دادیار اجرای احکام کیفری با همکاری انجمن حمایت از زندانیان میاندوآب با تهیه لیست، اقلام مورد نیاز را به متهمان اعلام و پس از تهیه این اقلام به ترتیب اولویت بین جامعه هدف توزیع شود.

به گفته عتباتی، دستگاه قضایی استان در کنار برخورد‌های قاطع قضایی، رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس در جرائم سبک و کم اهمیت را با هدف ارائه خدمات عام المنفعه در دستور کار دارد چرا که جنبه اصلاحی این نوع احکام به مراتب بیشتر از مجازات حبس است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.