دادگستری آذربایجان‌غربی:

هر ۲ روز یک حکم جایگزین حبس در آذربایجان‌غربی صادر شد

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به صدور ۹۵ مجازات جایگزین حبس با ارزش بیش از ۳۵ میلیارد ریال، گفت: طبق این آمار، هر ۲ روز یک حکم جایگزین صادر شده است.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: محاکم کیفری استان به منظور استفاده از ظرفیت قانونی مجازات‌های جایگزین حبس در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان و اصلاح مرتکبان بزه‌ها و تخلفات سبک با توجه به جنبه منفی اصلاحی مجازات حبس در اینگونه جرایم، عزم جدی را در صدور آرای جایگزین حبس با اولویت خدمات عمومی رایگان داشته اند.

وی اضافه کرد: انجام خدمات و کمک به طرح‌های زیست محیطی، تهیه اقلام مورد نیاز مدارس مناطق محروم، خدمات عمومی رایگان در بهزیستی و سایر مراکز خدمات رسان، تهیه اقلام ورزشی، تهیه تابلو‌ها و علائم ترافیکی، مشارکت در اجرای طرح‌های جهادی و عمرانی، تهیه اقلام دارویی، تجهیزات بیمارستانی و انجام خدمات عمومی رایگان برای بیماران نیازمند و تهیه اقلام مورد نیاز نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد، هشت بخشی بود که مجازات‌های جایگزین حبس به آن‌ها اختصاص داشت.

به گفته رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، در کنار برخورد‌های قاطع قضایی، رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس در جرائم سبک و کم اهمیت با رویکرد ارائه خدمات عام المنفعه مورد تاکید است که در این خصوص از همه قضات باید قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.