سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیین سال زراعی جدید کشور از مشهد آغاز شد

آیین سال زراعی جدید کشور همزمان با گردهمایی کشت پاییزه سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در خراسان رضوی روز سه‌شنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی به صورت ویدئو کنفرانس به صورت آزمایشی از مشهد و جوار بارگاه رضوی آغاز شد.

استاندار خراسان رضوی در این آیین همزمان با چهارمین سال جهش تولید در دیمزار‌ها گفت: برای کاهش خسارت‌های کشاورزی در صورت ادامه دار بودن خشکسالی، می‌توانیم از فناوری‌ها و نوآوری‌ها جدید در آبیاری استفاده کنیم.

یعقوبعلی نظری افزود: مشهد و خراسان رضوی طی چند سال گذشته با خشکسالی جدی مواجه بوده است و با تدابیر صورت گرفته باید نقایص مربوط به کم آبی احتمالی را جبران کنیم که برای رفع این نیاز استفاه از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان مورد تاکید است.



وی با اشاره به افزایش خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی بیان کرد: خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته در استان افزایش داشته است، به گونه‌ای که با تلاش کشاورزان بیش از ۳۷۷ هزار تن گندم از آن‌ها خریداری شده است که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مسوولان در جهاد کشاورزی با توجه به شعار سال برنامه ریزی مناسبی را در نظر گرفته اند تا در ۱۴ محصول مهم و راهبردی همچون گندم، جو و ذرت بتوانیم به اهداف و اعداد تعیین شده برسیم.

نظری با اشاره به اینکه امیدوار هستیم امسال برخلاف سال گذشته سالی پرآب و همراه با خیر و برکت برای کشاورزان داشته باشیم، اظهار کرد: امید است با برنامه ریزی و رویکرد‌های اساسی که در جهادکشاورزی وجود دارد، امسال هم شاهد تامین غذای مناسب و سالم برای مردم باشیم.

مهرماه هر سال به عنوان آغاز سال آبی و کشاورزی شناخته می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.