سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳.۵ میلیون مترمربع فضای آموزشی در مناطق محروم ساخته شده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۳.۵ میلیون متر مربع فضای آموزشی در مناطق محروم، روستایی و عشایری و مرزی ساخته شده است.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: عدالت آموزشی محور مرکزی همه برنامه ریزی‌های ما در آموزش و پرورش در همه ساحت‌ها است.

 وی افزود: سال گذشته تعداد دانش آموزان وابسته به کمیته امداد که به سمپاد راه یافتند افزایش داشته است. امسال هم خواهیم دید چه جهشی در پذیرفته شدگان آزمون سراسری در مناطق محروم به دلیل مصوبه ضریب تاثیر قطعی سوابق تحصیلی خواهیم داشت.

او ادامه داد: این دولت علی رغم فضا سازی رسانه‌ای تمام همت خود را برای رفع مشکلات گذاشته است.

وی افزود: ۵۰ هزار کلاس در مناطق روستایی و کم برخوردار در طرح شهید عجمیان ساخته شد و بیش از ۳.۵ میلیون متر مربع فضای مدرسه نیز ساخته‌ شده است. در پویش همه حاضر ۱۵۰۰ میلیارد توسط ۱۸ نهاد جمع آوری و به دست دانش آموزان رسیده است. 

صحرایی ادامه داد: دانش آموزان ۴ دهک اول اگر در تیزهوشان قبول شوند می‌توانند رایگان  تحصیل کند. در یک سال گذشته  بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ کلاس درس در سراسر کشور در مناطق محروم ساخته شد. یکی از دغدغه های ما مدارس سنگی و کانکسی است. همه همت ما این است این مدارس جمع شوند. سال قبل تعداد قابل توجهی از این مدارس جمع آوری شدند. در سیستان و بلوچستان ۱۰۰ مدرسه کانکسی جمع آوری شد و با همکاری بنیاد برکت بیش از ۱۰۰۰ مدرسه بازسازی شد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش وقتی جشن عاطفه‌ها در ایران شکل گرفت کشورهای زیادی از این امر الگو گرفتند.

صحرایی در ‌پایان اعلام کرد: مراکز نیکوکاری که به همت سازمان دانش آموزی کشور در مدرسه‌ها به راه می‌افتد نیز پیوند مهر و محبت دانش آموزان ما به همدیگر را نشان می‌دهد.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.