سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واحدهای کارگاهی کوچک مقیاس در شهرک های صنعتی لرستان واگذار می شود

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان گفت: واحدهای کارگاهی کوچک مقیاس با مساحت کمتر از ۵۰۰ مترمربع به صورت قطعی و اجاره ای در این شهرکها واگذار می شود.

فرزاد محمدی گفت: باتوجه به شعار سال و ضرورت رشد تولید، مجتمع های کارگاهی در ابعاد ۲۰۰ تا ۵۰۰ متر مربع در عرصه شهرک های صنعتی لرستان طراحی شده است و بدون محدودیت در اختیار عموم قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: تمهید حدود ۸۰ کارگاه در حال پیمان سپاری است تا صنوف تولیدی که اراضی کمتری نیاز دارند در کارگاه ها مستقر شوند، علاوه بر اجاره، واگذاری قطعی آنها نیز به صورت نقد و اقساط انجام خواهد شد تا صاحبان مشاغل و اصناف بتوانند علاوه بر تامین محل مناسب، از خدمات زیر ساختی شهرک های صنعتی نیز بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان ادامه داد: جزییات و شرایط واگذاری قطعی یا اجاره ای این واحدها بزودی اعلام و سهم هر شهرستان مشخص می شود تا متقاضیان بتوانند با شرایط مناسب، از مزایای حضور در عرصه های صنعتی استان شامل آب، برق، گاز، فاضلاب، تصفیه خانه و ایستگاه آتش نشانی استفاده کنند.

محمدی افزود: شهرک سازی و ایجاد زیرساخت ها از وظایف شرکت شهرک های صنعتی است که در این راستا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تعهد برای شهرک های لرستان تعریف و ۹۱ قرارداد برای پیمان سپاری منعقد شده که یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ است.

وی بیان کرد: لرستان سال گذشته رتبه نخست شهرک سازی در نواحی و شهرک های صنعتی کشور را با محوریت اجرای طرح هایی چون آسفالت، تامین آب، گاز، مخابرات و راه دسترسی کسب کرده است و پیش بینی می شود امسال نیز تا چهار هزار میلیارد ریال تعهد شهرک سازی در این مناطق محقق شود.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان در این راستا پارسال تفاهم نامه تامین ۷۲ مگاوات با شرکت برق لرستان و باختر برای توسعه ظرفیت شهرک های صنعتی منعقد شد، در صورتیکه کل تامین برق ادوار گذشته شهرک های استان حدد ۱۴۰ مگاوات است.

محمدی افزود: در حال حاضر از مجموع ۲۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان، ۲۰ مورد شامل ۱۴ شهرک، چهار ناحیه صنعتی و ۲ منطقه ویژه با مجموع یک هزار و ۶۱۲ هکتار زمین به بهره برداری رسیده که با حذف مشاعات، ۸۷۵ هکتاز از این میزان، زمین صنعتی و ۵۵۷ واحد در این سطح واگذار شده است.

وی همچنین ادامه داد: ۱۶ طرح زیربنایی و صنعتی احیا شده در شهرک های استان به ارزش ۲ هزار و ۲۳۲ میلیارد ریال مردادماه امسال شامل سه طرح زیربنایی، چهار طرح صنعتی و ۹ واحد راکد بازفعال‌سازی‌شده با اشتغال ۲۷۶ نفر به بهره‌برداری رسید.

منبع: ایرنا 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.